Deskanje na valovih. Deskarji znajo povedati zgodbe o prečudovitih lokacijah, kjer je mogoče uživati na valovih, predvsem v Avstraliji, Južnoafriški republiki, Indoneziji, Mehiki, Kaliforniji, na Havajih in Portugalskem. Znanje, ki je potrebno za spopad z vodno gmoto, je plod večletnih treningov, tisti najbolj pogumni pa jezdijo valove, ki se običajnim smrtnikom zdijo naravnost znanstvenofantastični. A da je nemogoče vendarle mogoče, so zabeležili v dokumentarcu, v katerem se je deskar spopadel s kar 23,7-metra visokim valom. Če sta vam deskanje in posledično adrenalin blizu, potem si morate ogledati Momentum, film, ob gledanju katerega se vam gotovo dvigne raven adrenalina v krvi. In nanj smo se spomnili z razlogom...

Družili smo se namreč s štirikolesnikom, ki naj bi lastniku v skladu z željami prav tako povečal raven adrenalina v krvi. No, momentum v našem primeru ni bil adrenalin, temveč stopnja opreme, ki je bila klasična, a z vsem potrebnim tako pri varnosti kot udobju, za nekaj več pa je v testnem volvu V40 skrbela oznaka T4, ki je prevedeno pomenila 1,6-litrski turbo bencinski motor, ki se je glasno hvalil z okroglimi 180 konjički moči. Žal je bila samohvala nekoliko pretirana in ko smo konjičke spustili v dir, jim je presenetljivo hitro pojenjala sapa. Toda Švedi za bolj zahtevne ponujajo odgovor: T naj ima stopnjo več, se pravi je T5, dodatnih šest evrskih tisočakov pa pomeni tudi 74 konjičkov več. In verjamemo (vsaj teorija je obetavna, maksimalnih 250 km/h in 6,1 sekunde do stotice), da je razlika očitna.

Seveda pa to še zdaleč ne pomeni, da boste s T4 po polžje počasni. Nasprotno: konjički, katerih moč se na prednji kolesi prenaša prek 6-stopenjskega ročnega menjalnika, zagotavljajo, da boste zlahka prehiteli kolono, če si boste tega zaželeli, pa tudi sicer boste še prehitro v rdeči coni, ki pomeni, da vas lahko ujamejo na merilniku hitrosti. Tempomat je zato v veliko pomoč, pa tudi sicer ni pametno tega volva gnati do onemoglosti, saj se vam bo »oddolžil« s pogostim obiskom črpalke, mi pa smo ga spravili do še sprejemljive meje 7,8 litra, ki je zagotavljala skorajda 800 kilometrov dosega z enim polnjenjem.

Volvo je že desetletja sopomenka za udobje in varnost in tudi V40 ni drugačen. Bolj udobnih sedežev v golfovem razredu ne boste našli, vozniku v pomoč pa je serija varnostnih dobrot, med katerimi velja izpostaviti samodejni preklop med kratkimi in dolgimi žarometi ter funkcijo, ki do hitrosti 50 km/h v mestu samodejno zavre vozilo, če je treba. Pohvalno, a tudi pregrešno drago, vsaj 30 tisočakov se zdi za avto z dolžino 4,37 metra, v katerem na zadnji klopi udobno sedijo le nižji od 1,8 metra, odločno preveč. Toliko bolj, ker je seznam doplačilnih dobrot dolg in končno ceno (kot je bilo v našem primeru; pametni ključ na primer stane 400, napredni tempomat 1500 ter senzorji s parkirno kamero 1000 evrov) zlahka dvignejo za tretjino.

P. S.: Čeprav ni tako adrenalinski, pa bi prosti čas raje preživeli v vožnji z V40 kot ob gledanju filma...