Če bi si nakup avtomobila predstavljali kot nakup v samopostrežnem nakupovalnem centru, bi bila zgodba verjetno zelo podobna. Na vhodu bleščeče vrečke in zaboji, lepi napisi, reklame. Bolj v notranjosti tisto, kar mogoče res potrebujete, a se morate do tja šele prebiti mimo vseh vabečih ponudb, akcij, popustov, enkratnih priložnosti…

Citroën C4 aircross in mazda CX-5 ne moreta biti boljša primerka, da je eno embalaža, drugo pa vsebina. Seveda oba spadata v kategorijo »mehkih« športnih terencev in se ponašata s štirikolesnim pogonom, ki je, verjamemo, dovolj zmogljiv za potrebe, ki ne presegajo kakšnega zahtevnejšega plezanja po brezpotjih. Ker navsezadnje temu niti nista namenjena. Oba salonska terenca sta namreč tisto, kar s poželjivimi pogledom občuduje velik del potencialnih kupcev: nekoliko višje sedenje, štirikolesni pogon (ravno za vsak primer, človek nikoli ne ve), dovolj prostora in tudi kanček drugačnosti. Da, tukaj je vseeno v tem dvoboju v prednosti citroën.

C4 aircross je sicer po imenu Citroën, po duši pa vseeno bolj Mitsubishi. Še na gumijasti preprogi v tesnem vozilu je pisalo, da so namenjene mitsubishiju ASX. Torej, tukaj je vse jasno. Oblika (ali po domače embalaža) pa avtomobil naredi šele zares zanimiv. Na drugi strani je mazda klasični predstavnik daljnevzhodne avtomobilske šole: manj vpadljiva, manj avantgardna, čeprav nikakor ne »konfekcijska«, bi znala nagovoriti kupce, ki bolj kot embalažo cenijo vsebino. Pri obeh dejansko nismo ničesar pogrešali, čeravno je bil občutek v mazdi malenkost bolj sproščen. Aircross je namreč avtomobil, ki sledi sodobnim trendom za odtenek dosledneje, kar pomeni malce več razigranosti v notranjosti, medtem ko mazda stavi na enostavnost, preglednost in dobro počutje. In tudi pri prostornosti je bilo tako, posebej v prtljažniku, v sami potniški kabini dejanskih razlik le ni bilo. A mazdini dodatni centimetri (aircross meri v dolžino 4,34 metra, CX-5 pa 4,55 metra) so se vseeno le poznali, pri prtljažniku pa je 416 aircrossovih litrov vseeno precej manj, kot jih ponuja CX-5 (503 litri). A kljub večji dolžini CX-5 ne deluje okorno in je še vedno znotraj meja, ki omogočajo avtomobilu sproščeno manevriranje.

Aircross je bil to pot opremljen z dizelskim motorjem, ki prepriča s svojimi 110 kilovati (150 KM), pa tudi preveč požrešen ni, saj je na testu popil okoli 7 litrov goriva na 100 kilometrov. A še najbolj je pri tem motorju motilo nadpovprečno glasno žvižganje turbopolnilnika. Eden od sopotnikov je pri prvi vožnji celo že začel pogledovati po okolici in se čuditi, od kod bi lahko prišlo vozilo prve pomoči ali gasilski tovornjak, saj vendar sliši sireno. Sicer pa je aircross s tem motorjem do stotice pospešil v 11,5 sekunde in dosegel najvišjo hitrost 198 km/h.

Po drugi strani je mazdin dvolitrski bencinski motor prav tako odličen izdelek. Ne, bencinski motorji niso več v tako brezupnem položaju v primerjavi z dizelskimi, saj je prepričal z močjo (118 kW/ 160 KM), odzivnostjo (9,6 sekunde do stotice, najvišja hitrost 197 km/h), mirnim delovanjem in tudi porabo. Na testu je porabil 7,7 litra goriva. Najzanimivejše pri vsem tem je, da na primer Mazdin 2,2-litrski dizelski motor v modelu CX-5 sicer zmore deset konjičev manj (150), a ena od prejšnjih primerjav je pokazala, da porabi tako rekoč enako količino goriva. Upoštevajoč ceno novega vozila torej velikih dilem ne bi smelo biti več.

In tudi tukaj je tako: oba, opremljena s štirikolesnim pogonom, ročnim menjalnikom, sistemom ESP, številnimi zračnimi blazinami, tempomatom, potovalnim računalnikom in še z dodatno opremo (aircross tukaj malce prednjači, predvsem po zaslugi dodatkov, ki naredijo avtomobil še žlahtnejši in drugačen, na primer po osvetlitvi stropa vozila), nista ravno poceni. A mazda CX-5 je s paketom opreme attraction z 28.890 evri vseeno kar precej cenejša od radoživo zapakiranega citroëna C4 aircross exclusive, ki stane 31.400 evrov. Za zanimivejšo embalažo je treba pač več plačati, čeprav vsebina ne pri enem ne pri drugem ni vprašljiva. Oba pač pomenita veliko več kot le deset žebljev.