Delitev na različne avtomobilske segmente in podsegmente je ogromno, od takšnih s priponkami nižji, srednji, višji, pa do tistih, ki jih poimenujemo s črkami A, B, C in tako dalje. V želji po poenotenju se je predvsem v Evropi v zadnjem času dodobra prijelo predvsem slednje poimenovanje, ki pa si ga ne razlagajo vsi enako.

V tako imenovani »B-segment« naj bi po osnovni definiciji tako spadala vozila med približno 3,9 in 4,1 metra dolžine, a so nihanja čez eno in pod drugo mejo vseeno velika. Ker je druščina znotraj tega segmenta precej pisana, pa so se kmalu začeli oblikovati podrazredi, kot je na primer razred enoprostorcev segmenta B. Slednje sicer mnogi štejejo v podrazred segmenta M, a če prvega sprejmemo tudi sami, je na mestu ugotovitev, da je ta podsegment tudi pri nas dobil predstavnika, ki ga zastopa najbolj odločno med vsemi.

Mali enoprostorec ford B-max, kot je to očitno, črko B nosi že v imenu, dodana beseda max, ki je sicer pri tej znamki že dodobra zasidrana za poimenovanje enoprostorcev, pa bi lahko povedala tudi, da avto predstavlja nekaj maksimalnega, kar si lahko pri tem razredu obetamo. Temu lahko po krajšem spoznavanju z vozilom na določenih področjih brez obotavljanja pritrdimo, dodajmo le še, da črka B očitno ni bila izbrana naključno, saj povezav s to črko pri B-maxu s tem še ni konec. Še več, z njo je povezana verjetno glavna značilnost in velika posebnost tega avtomobila – B-max je namreč brez tako imenovanega »B-stebrička«, tistega navpičnega ojačevalnega člena med prednjimi in zadnjimi vrati. Fordovi inženirji so ga namreč nadomestili z dodatno okrepljenim jeklom in ga integrirali v par zadnjih drsnih vrat. S tem so vstopanje in izstopanje poenostavili do te mere, da bolj enostavnega in elegantnega na trgu skorajda ni moč najti, pa čeprav je govor o vsega 4,08 metra dolgem avtomobilu!

Enostavno vstopanje in izstopanje je hkrati tudi prvi argument, ki pritrjuje dejstvu, da je B-max kot naročen za družine in starejše pare, ki so jih za glavno ciljno skupino označili tudi pri Fordu. Drugi je za njegovo dolžino zares bogata prostornost potniške kabine, ki bo zadovoljila predvsem prve, tretji pa visok in hkrati udoben položaj za volanom, ki bo razveselil predvsem druge. Tudi prtljažnik z dvojnim dnom in s 318 litri osnovne prostornine izpolni pričakovanja, kar pa je glede na to, da jih B-max drugod preseže, pri tem avtomobilu še najmanj izstopajoče. In ko smo ravno pri presežkih – kot takšnega moramo zagotovo označiti litrski bencinski motor ecoboost, ki je to navsezadnje potrdil s številnimi mednarodnimi priznanji. V dveh različicah (s 74 kilovati/90 konji moči in 88 kW/120 KM), obakrat v kombinaciji s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom, je na voljo tudi v B-maxu, ki v bencinski paleti z enakim menjalnikom ponuja še 1,4-litrski motor s 66 kW (90 KM) in v kombinaciji s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom še 1,6-litrskega s 77 kW (105 KM). Turbodizelska motorja sta dva, 1,5-litrski s 55 kW (75 KM) in 1,6-litrski s 70 kW (95 KM), oba s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom. Ford B-max že v osnovni opremi trend med drugim ponuja ABS, ESP, TCS, 7 zračnih blazin, radio s CD/MP3 in USB priključkom, klimatsko napravo in še marsikaj, po ceniku pa je s 15.490 evri najcenejši 1,4-litrski bencinar. A pozor, nanj nudijo 2500 evrov, na vse ostale pa do preklica 2200 evrov popusta.

več fotografij na www.dnevnik.si