Zakaj? Zato, ker je jasno postavil vprašanje: karavan ali enoprostorec? In zato, ker so se s podobnim vprašanjem še pred kratkim ubadali številni znanci, mladi očetje, trdno odločeni, da obstajata le dve poti: do enoprostorca in do karavana. A na koncu so izbrali tisto, ki je ni. Bolje rečeno, se je zdelo, da je ni, pa je nastopila kriza in so ostali pri svojem starem avtu. Ker poti, ki je ni, tako ali tako ne moreš izbrati. Ali pa jo lahko, pa se takrat sploh ne zavedaš, da je ni. Pa smo spet pri debati, do katere se ne bomo opredeljevali...

No, če smo čisto odkriti, se težko opredelimo tudi do prvotnega vprašanja, se pravi: karavan ali enoprostorec? Oba imata namreč svoje prednosti, smo pa v zadnjem času na testnih vožnjah imeli dva iz iste hiše, za nameček z enakima motorjema. Hiša sliši na ime Chevrolet, motorja sta bila dizelska s prostornino dveh litrov, močjo 120 kilovatov (163 konjev) in najvišjim navorom 360 Nm, avtomobila pa cruze SW (karavan) in orlando (enoprostorec), pomembna člena že večletne agresivne in učinkovite Chevroletove produktne ofenzive, s katero je ta znamka v Evropi znova močno pridobila ugled, saj na ceste pošilja odlične avtomobile.

Takšna sta tudi že omenjena primerka. O zunanjem videzu tako ali tako največ povedo slika in odzivi ljudi, ki so bili v obeh naših primerih zgolj in samo pozitivni, enak pa je bil tudi naš občutek v notranjosti. Kakovost izdelave je pri obeh tako na zelo visoki ravni. Pri orlandu okrog armaturne plošče prevladuje na pogled prijetna in na otip mehka plastika, pri cruzu pa je prek velikih delov »napet« enak tekstil kot na sedežih, kar v nasprotju s pričakovanji izpade prav posrečeno in lepo. Glede na to, za kakšna avtomobila gre, ter ob dejstvu, da cruze v dolžino meri 4,68 metra, orlando pa le tri centimetre manj, verjetno tudi ni treba posebej poudarjati, da sta precej prostorna – kot tudi tega ne, da je občutek prostornosti zavoljo enoprostorske zasnove pri slednjem še toliko bolj poudarjen. Zelo podobna sta si avtomobila tudi pri prostornini prtljažnika. Enoprostorec tako v petsedežni konfiguraciji (premore sedem sedežev, a bosta 99 odstotkov časa tista v tretji vrsti pospravljena v dno) pogoltne za 466, karavan pa za okroglih 500 litrov prtljage, pri čemer pa v praksi razlike praktično ni zaznati.

A razlike seveda vseeno so, in to ne tako majhne. Družinam z majhnimi otroki bo posedanje v otroške sedeže še za malenkost olajšano pri orlandu, največjo razliko pa je, navkljub enakemu motorju, zaznati med vožnjo, še posebej za volanom v vlogi voznika. Cruze se tako, logično, ob že omenjenih enakih motorjih izkaže za precej bolj dinamičnega, položaj voznika je nižji, vožnja pa je nasploh, s strogo vozniškega vidika, v večji užitek. O tem pričata tudi podatka o pospešku do stotice (8,8 sekunde pri cruzu in 10 sekund pri orlandu) in o končni hitrosti (219:195 km/h), medtem ko oblika vozila in s tem povezane zadeve (upor...) pripomorejo k temu, da smo z orlandom na 100 kilometrov porabili 7,6 litra, s cruzom pa manj kot 7 litrov dizelskega goriva.

Ker sta imela oba avtomobila tudi enako stopnjo opreme (LTZ), se tudi na tem področju bistveno nista razlikovala, predvsem pa sta bila opremljena zelo bogato (ESP, EBD, TCS, 6 zračnih blazin, avtomatska klimatska naprava, tempomat, parkirni senzorji, potovalni računalnik, velik prikazovalnik in še in še). Izbiro za eno ali drugo pot pa otežuje tudi podobna cena. Orlando namreč stane 22.744 evrov, cruze pa 23.094 evrov, kar ni ravno poceni, a gre za najmočnejša motorja in zares bogati opremi. In sklep: oba avtomobila nudita veliko užitkov vozniku in udobja potnikom – cruze malce več prvim, orlando drugim. V vsakem primeru pa se boste odločili prav.

več fotografij na www.dnevnik.si