Na prste ene roke je bilo mogoče prešteti ljudi, ki so si na zadnjem coworking dogodku »delili« skupni prostor v prvem nadstropju Kina Šiške. Prisotni so povedali, da so tja prišli predvsem zaradi možnosti brezplačne uporabe prostora. »Sem svobodni fotograf in si lastne pisarne ne morem privoščiti. Zato je takšen prostor dobrodošel že samo zaradi spremembe okolja in drugačnega ritma dela,« je povedal Peter Ravch. Simon Kratnar je izpostavil možnost spletanja poslovnih vezi. Prav vsi pa so povedali, da pogrešajo prostor, ki bi jim bil na voljo pogosteje ali vedno. Luka Piškorič, eden od pobudnikov iniciative Slovenia coworking v Ljubljani, je dejal, da je to ena glavnih ovir za nadaljnji razvoj projekta. »Potrebujemo nekoga, ki nam bo prostor pripravljen oddati po razumni ceni. Tretjina poslovnih prostorov v Ljubljani je praznih, ker so najemnine tako visoke,« je povedal Piškorič.

Na dogodkih delajo, se družijo in spoznavajo coworkerji različnih poklicev in izobrazbe, načeloma pa so to samozaposleni v kreativnih industrijah. Fotograf Ravch in koreografinja Andreja Podrzavnik, ki načrtujeta skupen fotografsko-filmski projekt, sta se zatopljena v računalniški ekran pogovarjala o razdelitvi svojih nalog pri projektu in zbirala ideje. Kratnar, samozaposleni ekonomist in poslovni informatik, ki se ukvarja z oblikovanjem spletnih strani, je s kolegom po telefonu usklajeval podrobnosti glede enega od naročil. Organizatorji coworking dogodkov, ob Piškoriču še Eva Perčič in Marko Orel, so poudarili, da je smisel takšnega načina dela več kot zgolj deljenje skupnega prostora. »Coworking je povezovanje različnih poklicev, je deljenje znanj, idej, izkušenj in prejemanje raznolikih povratnih informacij glede svojega dela, projektov in idej,« je povedala Perčičeva.

Kreativne industrije in coworking kot način dela so po Orlovem mnenju ključ vsake nove, zdrave ekonomije. »Slovenija vlaga v propadla podjetja, v mrtve ude industrije, a nikakor dovolj v razvoj in socialni kapital, ki sta ključna ravno v gospodarski krizi,« je dodala Perčičeva. Po drugi strani pa so slovenski ustvarjalci premalo samozavestni in se niso pripravljeni izpostaviti, česar se Perčičeva in Piškorič zavesta predvsem ob udeleževanju izobraževanj in dogodkov ter sejmov za ustvarjalce v tujini. »Ob vsakem potovanju v tujino ugotavljam, kako skromni in premalo samozavestni smo slovenski ustvarjalci. V primerjavi z idejami in produkti, s katerimi se predstavljajo tuji kreativci, imamo v Sloveniji zagotovo presežke,« je komentirala Perčičeva.

Dogodki udeležencem ponujajo tudi izobraževanja in delavnice, med katerimi je bilo veliko odziva predvsem na delavnico o zbiranju sredstev za razvoj izdelka ali storitve s prednaročili možnih kupcev prek spleta. Vsak četrtek v popoldanskih urah izvajajo dogodek Sedi, 5, na katerem coworkerji predstavljajo svoje projekte ali pa le poslušajo in svetujejo drugim. »Gre za realne projekte za razvoj produktov in storitev, pri čemer so nekateri še v idejni fazi, drugi pa potrebujejo le osvežitev,« je pojasnila Perčičeva. Organizatorji želijo v prihodnosti čim več dogodkov izvesti tudi po drugih prostorih v Ljubljani in različnih slovenskih krajih. Z nekaterimi coworkerji so tako že sodelovali pri organizaciji in ustvarjanju projekta Pop-up Dom, enomesečne trgovine in prostora za druženje v najetem ljubljanskem stanovanju.