Toda za nas, njegove oboževalce, bo živel večno. In zgoščenko z njegovimi hiti imamo vedno pri roki. Nič drugače ni bilo med spoznavanjem s testnima kandidatoma, ki sta spomnila na čase, ko smo v diskotekah komaj čakali na By my side in priložnost, da smo jo imeli ob sebi. Ob omembi Hutchencea pač vedno pomislimo na (lepa) dekleta (komad Beautiful girl), tokrat smo nanje mislili z razlogom več: peugeot 208 in chevrolet aveo naj bi bila v prvi vrsti namenjena prav njim. Vsaj tako pravijo: majhni avtomobili so domena predstavnic nežnejšega spola. Toda ko ženske povprašate, za volanom kakšnega štirikolesnika se vidijo, večina ustreli: športnega terenca. Ena večjih življenjskih zmot (moških). Tudi zato nas ni bilo prav nič sram, ko smo nabirali kilometre, prepričani, da bomo podobno usodo delili še s kakšnim kerlcem. Izkazalo se je, da so malčki pravzaprav usoda mnogih. Nismo se pritoževali, prav nič nam ni manjkalo. No, skorajda nič, a o tem kasneje.

Za sodbo o obliki smo že poiskali elektronski naslov slovitega Karla Lagerfelda, nato pa si premislili in jo podali kar sami: peugeot je veliko modernejši, chevrolet na prvi pogled bolj športen tudi zavoljo vpadljivega zadnjega spojlerja. Ko pa odprete vrata in zavzamete svoje delovno mesto, je prvi občutek, kot bi se znašli na darkerski sceni: prevladuje namreč črnina. Res škoda, saj sta sicer obe notranjosti sodobni, živahnejše barve pa bi jima vdahnile življenje. Francoz je posebnež zaradi nenavadnega položaja volana, zasnovanega tako, da naj bi voznik na merilnike gledal nad njim. Žal to ni vedno mogoče, predvsem tisti nižje rasti bodo imeli obilo težav. Tekmecema je skupno udobje in zgledna ergonomija, malčka pa sta bila tudi vrhunsko opremljena tako na področju varnosti (zračne blazine in zavese, ABS, ESP...) kot tudi udobja (klima, tempomat, električni paket, potovalni računalnik...), aveo pa je imel kot del opreme LTZ tudi parkirne senzorje (doplačilo 300 evrov pri P208).

Toda parkirna pomoč se izkaže kot nepomembna, saj dolžinski meri 3,96 metra pri modelu 208 in še osem centimetrov več pri aveu zagotavljata okretnost tudi v mestnih središčih in pri iskanju parkirne luknje. Velikost (ali majhnost, če želite) pa ima seveda tudi svoj davek: na zadnji klopi prostorskih težav s koleni in glavo ne bodo imeli le otroci, pa tudi prtljažnika z osnovnimi 311 (peugeot) in 290 litri (chevrolet) nakazujeta, da vozili nista muli, ki ju lahko izdatno obložimo s tovorom, temveč pogoltneta dve večji potovalki ali pa vrečke po tedenskem nakupu pri najboljšem sosedu.

Imate športne, celo adrenalinske gene? Potem testneža zagotovo ne bosta za vas, saj njuno poslanstvo niso izstopajoče zmogljivosti, temveč ekonomična, do žepa lastnika prijazna vožnja. Tako nam je 1,6-litrski dizel z 92 konjički (68 kW) pri peugeotu popil 5,5, pri chevroletu pa 1,3-litrski z močjo 95 konjev (70 kW) malce več – 6,1 litra. Predvsem za prvega pa velja, da so obiski črpalke še redkejši od lasišča mogotca Donalda Trumpa, saj je doseg z enim polnjenjem (posoda pogoltne 50 litrov) dobrih 900 kilometrov, pri slednjem pa zaradi zgolj 46-litrske posode »le« 750 kilometrov.

Francoz se zavoljo motorja izkaže tudi za primernejšega na daljšem pohajkovanju (maksimalna hitrost je 183 km/h, pospešek do stotice 11,8 sekunde), med vožnjo pa nam je bila v pomoč tudi navigacija (doplačilo 580 evrov), a se zaslon na dotik ni najbolje odnesel, saj pogosto ni deloval, zaželeli pa bi si tudi stopnje več sicer 5-stopenjskega ročnega menjalnika. Američanu smo pri odločnejšem pritisku na plin (174 km/h, 12,6 s) zamerili predvsem previsoko mero hrupa v kabini, pa čeprav je bil ročni menjalnik 6-stopenjski. Za peugeot 208 1,6 e-HDi 92 allure je treba odšteti 16.390 evrov, chevrolet aveo 1,3D LTZ cenijo na 13.900 evrov.

P.S.: Dočakali smo By my side. Lepše se je slišal v peugeotu, ko smo jo imeli še tesneje ob sebi...

več fotografij na www.dnevnik.si