Za vsakogar, ki želi preveriti utrip Silcijeve doline

V start up hiši se poleg tehnoloških start up podjetij srečujejo tudi študenti in drugi posamezniki, povezani s tehnološkimi podjetji in fakultetami, je pojasnil Frelih in dodal, da so prostori trenutno odprti za vsakogar, ki želi preveriti utrip Silicijeve doline, in so povezani s tehnologijo ali start up okolji. »Dogodki se že izvajajo, pripravljamo pa tudi redni mesečni program dogodkov, ki jih bomo organizirali skupaj s partnerji in poslovnim klubom BoundBreaker,« napoveduje Frelih in hkrati poudarja, da so poslovni klub ustanovili ravno z namenom učinkovitejšega povezovanja slovenskih ekip z investitorji, partnerji in posamezniki iz Silicijeve doline.

Celoten projekt start up hiše čez lužo financirajo izključno omenjeni partnerji. Sprva so jo najeli za testnih šest mesecev, če bo dovolj zanimanja za njeno obiskovanje, pa bodo najem podaljšali za celotno prihodnje leto, je pojasnil Tomaž Frelih. Start upi oziroma vsi, ki bodo gostovali v njej, bodo pri tem pokrivali osnovne stroške, še vedno pa bodo za bivanje v njej odšteli tretjino manj kot v hotelu.

Stična točka podjetij, podjetnikov in investitorjev

Vendar je to le ena od prednosti start up hiše. Ključno je povezovanje mladih podjetnikov iz Slovenije s stiki, ki jih imajo partnerji start up hiše v Silicijevi dolini. »Dolgoročno upamo, da bodo dogodki postali stalnica in dovolj prepoznavni, da bomo lahko privabili v goste tudi vplivne investitorje, ustanovitelje start up podjetij in posameznike iz Silicijeve doline,« si želijo ustanovitelji hiše, ki jo je obiskala že večina Slovencev, ki živijo in delajo v Silicijevi dolini, oglasili pa so se tudi nekateri znani podjetniki, kot je soustanovitelj Airbnb. »Glede na dosedanje odzive, tako Slovencev kot tudi drugih gostov, sem prepričan, da nam bo uspelo,« si po prvih odzivih upa trditi Tomaž Frelih.

Mladi podjetniki, ki odhajajo v Silicijevo dolino in bi radi med obiskom bivali v slovenski start up hiši, se lahko obrnejo na kogar koli od omenjenih start upov, torej Vox.io, Zemanta, Toshl ali Shout.em oziroma Hekovnik, informacije pa so na voljo tudi na spletnem mestu http://ssh.si. »Mi skrbimo predvsem za pripravljenost start upov na predstavitve pred investitorji in strateškimi partnerji, zato v Sloveniji v okviru programa BoundBreaker ekipe pozicioniramo za globalni kapitalski trg. To obsega iskanje idealnega poslovnega modela, ključnih strank oziroma kupcev, primerne marketinške strategije in podobno,« je še pojasnil Frelih. Trenutno so na spletnem naslovu http://www.boundbreaker.org/apply/ odprte tudi prijave za 4. generacijo podjetij, ki se bodo lahko izoblikovala v trimesečnem programu BoundBreaker. Prijave so odprte do 15. novembra novembra.

Za delitev izkušenj, znanj in idej

Delavnice se bodo pričele teden dni kasneje in bodo trajale do sredine januarja prihodnje leto, ko se bodo zaključile z dogodkom Demo day, na katerem startupi skozi pitche pred slovenskimi investitorji predstavijo svojo vizijo razvoja podjetja in prispevka družbi.

Udeležba v programu priprav v BoundBreakerju stane 950 evrov, nato pa se podjetja odpravijo na pot v Silicijevo dolino. In predstavniki tistih, ki so že bili z Brezmejnikom gostje v Silicijevi dolini, pravijo, da se splača.

»Ideja Brezmejnika se mi zdi super. Ljudje že od praveka delujemo bolje v skupinah. Na ta način lahko deliš izkušnje, znanje in ideje s svojimi kolegi,« pravi Miha Stanovnik, direktor podjetja Sportifiq, ki je bilo član druge generacije Brezmejnika.

Pozitivne izkušnje bivanja v Silicijevi dolini s Hekovnikom imajo tudi v podjetju Appoteka, ki je šlo tja s projektom Shopamine, predvsem, da bi zbrali mnenja o produktu in izkusili življenje v meki spletnih rešitev. »Izkušnja je bila neverjetno pozitivna in nora. V Silicijevi dolini se informacije in ideje izmenjujejo zelo hitro. Vsak dan se lahko udeležite do 10 srečanj, na katerih startupi predstavljajo svoje projekte,« je bil po vrnitvi v Slovenijo navdušen Peter Brenko, direktor podjetja in dodal, da so čez lužo zbrali številna mnenja in nasvete, ki so jih spodbudili k spremembam poslovnega koncepta storitve Shopamine, naprednega sistema za spletno prodajo.

In temu je tudi namenjen obisk Silicijeve doline s Hekovnikom. »Bivanje v Silicijevi dolini je namenjeno predvsem temu, da podjetja preverijo možnosti umestitve svojega izdelka na velik, a hkrati tudi zahteven ameriški trg, da spoznajo potencialne investitorje in partnerje. Bilo pa bi odlično, če bi tudi že dobili vlagatelje, kar bi jim omogočilo hitrejši prodor na trg,« pravi Tomaž Frelih, vodja Hekovnika.