Obe azijski velesili imata tudi veliko skupnih točk. Japonska in Južna Koreja sta namreč tesni zaveznici Združenih držav Amerike in predstavljata regijski antipod Severni Koreji in Kitajski. Obe državi med seboj tudi obsežno trgujeta in ostro protestirata proti severnokorejskemu jedrskemu programu. Vrhunec skupnega sodelovanja je bil svetovno nogometno prvenstvo leta 2002, ko sta mundial prvič organizirali dve državi. Toda tudi ko sta bili Japonska in Južna Koreja povsem složni, kreganja ni manjkalo. Za to smo bili zaslužni Slovenci, ki smo se najprej družno prvič uvrstili med nogometno elito, domov pa vrnili skregani in razdeljeni na tiste, ki na Šmarno goro radi hodijo, in tiste, ki bi jo radi kupili.

Kaj Japonce in Južnokorejce na eni strani tako loči, po drugi pa tako privlači, smo želeli ugotoviti tudi sami. Ker bi se s pravim Japoncem in Južnokorejcem bolj težko sporazumevali, smo medse vzeli dva njihova izdelka, ki nimata čustev, a vseeno veliko povesta o sposobnostih obeh narodov – japonsko mazdo3 in južnokorejsko kio cee'd. Obema testnima avtomobiloma teče po žilah bencinska kri. Kio cee'd je poganjal 1,4-litrski motor, ki ga je vleklo 100 konjev (75 kW), mazdo3 pa 1,6-litrski motor s 105 konji (77 kW). Moči smo pri cee'du razporejali prek ročnega šeststopenjskega menjalnika, pri mazdini trojki pa prek petstopenjska menjalnika. Čeprav je slednji zahteval potezo manj z desno roko, smo imeli boljši menjalni občutek pri cee'du, predvsem pri nižjih prestavnih razmerjih.

Podobno močna motorja razvijeta tudi skoraj enako končno hitrost, pri čemer je v rahli prednosti cee'd: 182:181 kilometrov na uro. Do stotice boste pri mazdi3 uradno prišli pri 12,2 sekunde, pri cee'du pa malenkostno počasneje – v 12,8 sekunde. Če sta pri voznih lastnostih praktično enaka (Japonci in Južnokorejci bi se verjetno tu ponovno skregali), smo se zaradi modernejše nadzorne plošče bolje počutili za volanom cee'da. Ob tem moramo izpostaviti, da je cee'd letos zapeljal na cesto v obliki nove generacije, mazda3 pa je nedavno doživela le manjšo oblikovno osvežitev, nova pa pride že prihodnje leto.

Pri prostorski razporeditvi je mazda3 ponudila več udobja za noge, medtem ko smo bili z glavo bolj oddaljeni od stropa pri cee'du. Enako je bilo na zadnji klopi, s tem da je imela mazda zadaj še večjo prednost pri udobju nog kot spredaj. Ob sedenju nismo čutili nobenih bolečin v hrbtu ne pri enem ne pri drugem, enako je bilo, ko smo izstopali iz avtomobila. V tesen parkirni prostor boste lažje spravili 4,31 metra dolgega cee'da v primerjavi z mazdo3, ki meri 4,46 metra. Južnokorejca boste lažje upravljali tudi zaradi parkirnih senzorjev, ki jih v mazdi ni bilo. So pa Japonci v mazdo3 serije takumi vstavili natančno navigacijsko napravo.

V obeh primerih gre za avtomobil, ki je namenjen družinam z do dvema otrokoma. Ko se odpravijo na počitnice, potrebujejo vsak liter prtljažnega prostora, nekaj več pa jih lahko ponudi južnokorejec. Pri cee'du boste skozi peta vrata spravili 380 litrov, pri mazdi3 pa 40 litrov manj (340). Razmerje se obrne, ko boste podrli zadnjo klop, saj boste več stvari lahko naložili v mazdo3 – 1360 litrov, v cee'da pa gre 1318 litrov). Hitreje boste bencinsko črpalko obiskovali z mazdo3. Na Japonskem trdijo, da boste na sto prevoženih kilometrov porabili 6,4 litra bencina, ob naši vožnji pa je potovalni računalnik odmeril 8,3 litra. Podobno odstopanje je bilo pri južnokorejcu, pri katerem Kia pravi 5,6 litra, mi pa 7,4 litra.

Za kio cee'd 1,4 CVVT style je treba odšteti 16.490 evrov, mazdo 3 sport 1,6i takumi pa cenijo na 18.440 evrov. Razliko v ceni odtehta Mazdina serija takumi, ki v prvi vrsti prinaša bolj športni videz. Zunaj in znotraj. Oba avtomobila sta imela vso pričakovano osnovno opremo od varnostnih sistemov (ABS, ESP) do CD-predvajalnika in MP3-avdionaprave z vsemi zunanjimi priključki, klimatske naprave, tempomata, potovalnega računalnika…

več fotografij na www.dnevnik.si