Sneg in dež sta obvezna spremljevalca tega letnega časa, ki voznike vedno znova postavlja pred nove izzive. In tem boste zagotovo bolj kos z ustrezno avtomobilsko obutvijo. Testi pnevmatik so že opravljeni, ocene podeljene, osnovna ideja, kaj in kdaj ter kje preobuti vaš avtomobil verjetno tudi že. A vseeno je treba veliko narediti še v glavah, tisti obvezni miselni preskok naj traja čim manj časa in naj vse poteka čim bolj mirno ter premišljeno.

Toplejše zime so namreč lahko bolj zahrbtne za voznike, saj so vozne razmere pogosto boljše. To omogoča višje hitrosti, z njimi pa se stopnjuje stopnja tveganja in se povečujejo nevarnosti. Zato je predvsem od voznikov odvisno, kako uspešni so v prepoznavanju nevarnih elementov, na osnovi katerih lahko pravočasno ustrezno ukrepajo za preprečevanje nevarnosti. Tako pravi teorija, praksa ni prav nič drugačna. Objestneži bodo v nevarnost spravljali sebe in druge tudi v zimskih voznih razmerah, o tem ste lahko prepričani. Pa vendar se je z leti (in tudi po zaslugi represije v obliki prometnih kazni) marsikaj spremenilo v odnosu do vožnje pozimi. Težki finančni časi pa ne smejo biti opravičilo, da ste zato na cesti bolj nevarni sebi in drugim. Ni ga vraga, da če premorete za drag bencin, boste premogli tudi toliko denarja za zimske pnevmatike. Danes je na voljo tako rekoč vse, med okoli 30 znamkami pnevmatik boste že našli svoji denarnici, željam in vozilu primerne. In kakšno je glavno vodilo Slovencev pri nakupu pnevmatik?

Strokovnjaki pravijo, da je vedno več pozornosti namenjene njihovemu obnašanju na mokri cesti. Glede na zime, kakršnih smo vajeni zadnjih nekaj let, je mokra cesta naš bolj pogost spremljevalec kot zasnežena, oprijem na takšni cesti pa je še toliko pomembnejši. Nekoč so bili kupci zadovoljni le z dejstvom, koliko časa zdrži pnevmatika. Zdaj to ni več tako pomembno, saj postajajo slovenski vozniki iz leta v leto bolj vestni in se zavedajo prednosti dobre pnevmatike. Seveda se še vedno najdejo izjeme, ki se skušajo skozi zimo prebiti z letnimi pnevmatikami, a je teh na srečo vedno manj.

Izhod v sili so lahko celoletne pnevmatike, ki pa se pri nas vsaj do sedaj še niso široko uveljavile. V prvi vrsti so namenjene tistim, ki na leto naredijo malo kilometrov, dnevno ne prevozijo večjih razdalj, v slabem vremenu pa se jim ni nujno treba odpraviti na pot. Ali z drugimi besedami: pozimi niso kos zaupani nalogi v polni meri, poleti so veliko slabše kot klasične letne pnevmatike. A še vedno so boljše kot na primer pnevmatike tistih, ki so čez poletje »varčevali« in se celo leto vozili z zimskimi, teh pa niti ni tako zelo malo, zdaj pa ti vozniki upajo, da se bodo tudi skozi zimo nekako prebili s temi »skuhanimi« pnevmatikami.

No, kakor koli že, red je, da se ustrezno pripravite na nov letni čas, pa naj bo, kakršen pač bo. Če ste avtomobil preobuli v zimske pnevmatike, na nove in drugačne vozne razmere »preobujte« še možgane. Pamet v roke in varno vožnjo vam želimo.