Država se namreč pred prazniki ni odločila za višanje trošarin, kot je bil letošnji običaj, zlasti v preteklem mesecu in pol, kar je pomenilo krepko znižanje cen goriv. Poln 50-litrski rezervoar 95-oktanskega bencina je tako s polnočjo postal cenejši za kar 3,55 evra in stane 74,95 evra, saj se je cena litra najbolj prodajanega bencina v Sloveniji znižala za 7,1 centa, na 1,499 evra. Močno se je pocenil tudi 100-oktanski bencin, katerega liter je od polnoči cenejši za 7,2 centa in stane 1,518 evra. Ceni dizla in kurilnega olja sta se medtem znižali bolj skromno. Liter prvega je po novem cenejši za 2,1 centa in stane 1,419 evra, za enako količino kurilnega olja pa je treba odšteti 1,2 centa manj kot v preteklem dvotedenskem obdobju ali 1,052 evra.

Kljub cenejšemu bencinu pa slovenskim lastnikom prevoznih sredstev ali ogrevalnih sistemov ob plačevanju goriva še ne bo do smeha. Zlasti če se bodo uzrli prek južne meje ali severne državne meje, kjer je občutno cenejši zlasti 95-oktanski neosvinčeni bencin. V precej premožnejši Avstriji je tako za liter najbolj priljubljenega bencina treba povprečno odšteti 6 centov manj (1,439 evra), na Hrvaškem pa še nekoliko manj (1,434 evra).

Četudi marsikateri Slovenec zavistno prebira cenike na bencinskih črpalkah nekaterih sosedskih držav, pa to zagotovo ne velja za Madžarsko in predvsem Italijo. Liter 95-oktanskega bencina je namreč drag kot žafran, saj stane vrtoglavih 1,849 evra, s čimer je za 36 centov dražji kot pri nas. Visoke trošarine in kriza sta tako že močno načela porabo goriva. Samo septembra so Italijani kupili za 14,8 odstotka manj goriva kot v enakem mesecu lani. Takšen scenarij v Sloveniji sicer še ni zelo verjeten, a ob morebitnem draženju goriv po predsedniških volitvah tudi ni izključen.