Največja novost v novi alpski smučarski sezoni je v radiju smuči. Ker je ledeniški uvod veleslalomski, se bom osredotočil predvsem na opremo v tej disciplini. Spredaj in zadaj so smuči občutno ožje, kar pomeni, da se je radij smuči pri moških povečal s 27 na 35, pri ženskah pa s 23 na 30 metrov. Poleg tega so smuči 5 centimetrov daljše, kar tudi ni zanemarljiv podatek. Kot zanimivost lahko povem, da smo s takšnimi smučmi, dolgimi 195 centimetrov, tekmovali v slalomu še na olimpijskih igrah v Naganu leta 1998. Slalomska oprema se v novi sezoni ni spremenila, se je pa v hitrih disciplinah.

Prvi veleslalomski tekmi sta pokazali, da se dve tretjini alpskih smučarjev še ni privadilo na novo opremo. Ta podatek me je nekoliko presenetil, čeprav sem pričakoval, da bodo imeli številni težave. Bistvena razlika pri novih smučeh je, da se na pritiske v zavoju ne odzivajo tako agresivno, kot so se prejšnje. Smuči od tekmovalca zahtevajo več moči ter bolj natančno in potrpežljivo vodenje v zavoju. Zakaj več energije? Prejšnja smučka je tekmovalcu bolj pomagala pri prehodu iz enega zavoja v drugega. Smučar je lahko prišel denimo v zavoj z nepravilno držo telesa, a mu je smučka še vedno omogočala pravilno linijo v naslednjem zavoju. Sedaj se vsaka napaka bolj kaznuje, zato tekmovalec potrebuje več časa in energije, da se vrne v idealno linijo.

Ker je Tina Maze odlično fizično pripravljena, je s svojo močjo in potrpežljivostjo prisilila smuči, da so jo ubogale in je hkrati od njih potegnila maksimum. Podobno je v nedeljo pokazal Ted Ligety, ki se je edini povsem prilagodil novim smučem. Z novo opremo bo lažje smučati na trdih in ledenih snežnih površinah, medtem ko bo na mehkejših progah in luknjah težje obvladati smučko. Le-ta bo tekmovalcem uhajala in se bodo počutili približno tako, kot bi konj brcnil v prazno.

Veliko vlogo bodo še naprej igrali proizvajalci in serviserji. Slednji bodo skušali uporabljati trike in pripravljati robnike tako, da si bodo tekmovalci na neki način skrajšali smučko. To je včeraj dokazal Ligety, ki ima trenutno veliko prednost pred tekmeci, saj ima edini zadnji del smuči drugače oblikovan, a še vedno seveda v skladu s pravili. Zaradi tega ima smučka krajšo naležno površino, kar mu omogoča izvedbo krajših in bolj čistih zavojev.