Po krajši razlagi, da gre za nov avto, da smo tudi sami v njem zlahka prepeljali nekaj vreč cementa (v prtljažnik gre od 225 do 885 litrov tovora) in da ne gre za štirikolesno gnano različico, ki bo na trg prišla kasneje, je naš sogovornik končal: »Počakal bom, da pride nova '4x4'. Pred hišo imamo slabo cesto, pri stari nas je pozimi ta pogon večkrat rešil.« Razumljivo. Kot mestni avtomobil (s 3,65 metra dolžine ji je takšna oznaka še najbliže), s katerim se boste držali asfaltnih cest, pa je zelo dobra tudi »običajna« nova panda.

To še posebno velja za različico z 1,3-litrskim dizelskim motorjem, ki smo jo imeli na testu. Čeprav 75 konjev (55 kilovatov) na papirju ne obljublja ravno presežkov, se ta motor skupaj s pando izkaže za idealen par. Avtomobil je z njim poskočen, sploh za mestne ceste in ulice, zato naj vas podatek o pospešku do hitrosti 100 km/h (12,8 sekunde) ne zavede. S tem avtomobilom rekordnih hitrosti pač ne boste lovili, zato je tudi končnih 168 km/h dovolj, sploh zaradi tega, ker tudi polno natovorjena panda zmore hitrosti blizu omenjene. Tudi podvozje mestne grbinice prebavlja z veliko mero občutka, 5-stopenjski menjalnik svoje delo opravlja gladko, še posebno pa navduši poraba (5 litrov na 100 kilometrov). Toda vse pohvale še ne pomenijo, da je z vidika voznika vse idealno. Tako sta nas zmotila majhna prednja sedeža, visok položaj sedenja tudi v najnižji točki pa visokim onemogoča hitro nastavitev idealnega položaja za volanom. In ko smo že pri volanu – za naš okus je bil malce prevelik, obroč pa je bil malce nenavadno zaobljen in ne iz enotnega kosa, zato ni najbolje »sedel« v roke. Moramo pa znova pohvaliti možnost vklopa različice »city«, s katero volanski mehanizem postane mehkejši, manevriranje pa otročje lahko.Drugače je notranjost oblikovana sodobno, razgibano in za oko prijetno. Tu so Italijani pač mojstri, v novi pandi pa je vse v znamenju nekakšnega kvadrata z zaobljenimi robovi, v obliki katerega je oblikovano tako rekoč vse. Za 13.190 evrov, kolikor stane fiat panda 1,3 multijet 16V lounge, bi morda pričakovali le še kakšen kos opreme več, a tudi ABS, ESP, zračne blazine, samodejna klimatska naprava, sistem start&stop in še kaj ni tako malo. Sploh ob olajševalni okoliščini: popustu v višini 1500 evrov.

več fotografij in tehnični podatki na www.dnevnik.si