Pogon na plin (v kombinaciji z bencinom) je seveda cenovno zelo mikaven za kupce, a po drugi strani mora temu slediti tudi infrastruktura, torej mora biti dovolj bencinskih črpalk, na katerih je možno plin tudi kupiti. Petrol ima v Sloveniji trenutno 56 črpalk, na katerih ponujajo tudi utekočinjen naftni plin (UNP ali s tujko in bolj razširjeno LPG), vsega skupaj jih je v Sloveniji več kot 70, v prihodnje pa samo pri Petrolu načrtujejo, da bodo glavne slovenske prometnice in večja urbana središča pokrili z 80 do 90 črpalkami z avtoplinom, kar je približno tretjina vseh njihovih črpalk. To pa pomeni, da bodo vozila s pogonom na LPG vedno bolj zanimiva. Poleg ekoloških prednosti tega pogonskega goriva (za 15 odstotkov manj ogljikovega dioksida v primerjavi z bencinom in do 80 odstotkov manj NOx v primerjavi z dizlom) pa je seveda pomembna tudi cena. Liter 95-oktanskega goriva trenutno stane 1,57 evra, liter plina LPG pa 0,838 evra.

Kar nekaj ljudi pa še vedno s precejšnjim nezaupanjem gleda na LPG kot pogonsko gorivo, čeprav študije in raziskave kažejo drugačno sliko. V Sloveniji na primer ni zakonske prepovedi, da vozila s pogonom na LPG ne smejo parkirati v podzemnih garažah ali drugih garažnih hišah. Avtomobil na plin je lahko celo varnejši od klasično gnanega avtomobila, saj je posoda za gorivo 20-krat močnejša kot običajna posoda za bencin, poleg tega sta posoda in celotna plinska napeljava opremljeni z varnostnimi ventili in še bi lahko naštevali. Predelava obstoječega avtomobila na pogon na plin stane v povprečju od 950 do 2500 evrov, pri Oplu pa zato ponujajo tovarniško opremljena vozila z vsemi garancijami, popolno integracijo napeljave in posode v vozilo (rezervoar je na mestu rezervnega kolesa, prostornina le-te pa meri od 42 litrov pri corsi do 59 litrov pri insignii). Poraba plina je zaradi nižje energetske vrednosti nekoliko višja kot pri bencinu, avtomobil pa je okoli 60 kilogramov težji kot primerljiv bencinski model.

Sicer je vzdrževanje takega vozila nekoliko dražje kot pri običajno gnanem modelu, a še vedno cenejše kot vzdrževanje dizelskega avtomobila, cena novega modela pa je višja za okoli 2000 evrov kot pri primerljivem bencinsko gnanem modelu. S pogonom na LPG se poveča tudi doseg vozila z enim polnjenjem, saj ostaja v vozilu še posoda za bencin (vozilo se namreč zažene s pomočjo bencina, potem pa sistem samodejno preklopi na pogon na plin, ko le-tega zmanjka, pa se še naprej vozite z bencinom). Nakup takega modela se vam, tako so povedali pri Oplu, povrne po približno dveh letih in pol pri corsi, po 2,2 leta pri astri in 5-vratni insignii ter že po 1,8 leta pri zafiri tourer.

več fotografij na www.dnevnik.si