Navadni smrtniki jo lahko občudujejo le od zunaj, Francozi pa v njej danes vidijo simbol moči. So ga videli tudi odgovorni pri Citroënu, ko so se odločili, da s svojim najnovejšim štirikolesnikom obujajo spomine prav na Elizejsko palačo? Limuzino so namreč poimenovali C-elysee.

Na prvi pogled zagotovo ne. Ni ravno lepotica, ki bi nase lepila poglede mimoidočih. In tudi, ko pokukamo pod drobovino, ne poka od moči. Zakaj torej elysee? Zasnovana namreč ni bila za Francoze ali kakšne o francoski zgodovini bolj poučene Zahodnoevropejce. Trnek želi vreči predvsem na Kitajskem, v Južni Ameriki, Rusiji in Turčiji, kjer so limuzine že od nekdaj priljubljene, vmesna postaja pa bo tudi – Slovenija. Resnično vmesna, saj naj bi letno (prodajati jo začno januarja) osvojila srca približno 200 Slovencev.

Kombinacija zna biti mikavna: 4,43 metra dolžine, 506-litrski prtljažnik, na novo zasnovani 1,2-litrski trivaljni bencinski motor z 72 konji moči (53 kW) in začetna cena 9500 evrov (del serijske opreme je ESP, ne tudi klima; maksimalna cena naj ne bi presegla 13.750 evrov). Ali prevedeno, ogromno prostora za štiri potnike (na zadnji klopi je za kolena in glavo najbolje dveh odmerjen resnično kraljevsko) in njihovo prtljago (prtljažnik lahko odpremo bodisi s stikalom v notranjosti ali s pritiskom na gumb na sredinskem delu ključa), a za ugodno ceno. Družinski očetje, že strižete z ušesi?

Zgodba ima dve plati. Podhranjenost je nekaj, kar je pri obeh bencinskih pogonskih agregatih (na izbiro je še 1,6-litrski s 85 kW/115 KM) potrebno vzeti v zakup (veliko bolje se je na testnih vožnjah predvsem zavoljo zgledne prožnosti odrezal 1,6-litrski dizel z 68 kW/92 KM, pri katerem pa smo najbolj pogrešali šesto prestavo), podobno kot tudi hrup med vožnjo in ne ravno tehnološko najbolj napredno podvozje, a umirjenemu vozniku, ki zna zamižati na eno oko in mu je najpomembnejša kombinacija prostora in udobja ter nizkih operativnih stroškov (beri: porabe goriva; pri močnejšem bencinarju v povprečju 7,1 in dizlu 5,1 litra), pomanjkljivosti ne bodo vzele veselja do vožnje. Toliko bolj, ker tale C-elysee vendarle ponuja nekaj (doplačilnih) bombončkov, med katerimi so na primer navigacija z zaslonom na dotik, parkirna pomoč v obliki kamere in senzorjev ter tempomat.

P.S.: Ogled Elizejske palače, sploh 14. julija, ko je zabava, se zdi mikaven. Citroënovci, nam ob morebitnem nakupu elyseeja priskrbite vabilo?

več fotografij na www.dnevnik.si