Kolesarska pot je zato gručo kolesarjev, ki so preverili prijaznost prestolnice do uporabnikov koles, vodila mimo nekaterih spomenikov kulturne dediščine do nakupovalnih središč v mestu: z Mestnega trga mimo osrednje tržnice ter po Poljanskem nabrežju čez Fabianijev most do nakupovalnega središča BTC, od koder so kolesarji vožnjo nadaljevali do Žal, mimo glavne železniške postaje ter po Resljevi ulici ponovno do mestne hiše.

Kolesarjenje z vrečkami je lahko nevarno

"Čeprav je Ljubljana v preteklih letih postala za kolesarje prijaznejša, je še vedno ogromno pasti, na katere morajo biti kolesarji pozorni, pred nakupovalnimi središči in kulturnimi ustanovami pa primanjkujejo tudi primerna stojala za kolesa," je opozoril koordinator kolesarskega projekta Andrej Klemenc z Regionalnega centra za okolje, ki je prepričan, da se bo stanje s pomočjo projektov, ki spodbujajo kolesarjenje in hkrati mestne oblasti opozarjajo na pomanjkljivosti kolesarske mreže, še izboljšalo. Eden izmed korakov proti zadanemu cilju je tudi projekt Bike-Track-Bike, ki se je na štirih ljubljanskih osnovnih šolah testno začel že aprila, popolnoma pa naj bi zaživel prihodnjo pomlad, ko bo čez sto sodelujočih osnovnošolcev ob pomoči družinskih članov s kolesarjenjem do nakupovalnih, kulturnih in športnih središč nabiralo kolesarske žetone. "Medtem ko je športno kolesarjenje med Slovenci že priljubljeno, želimo s projektom mlade in njihove sorodnike navdušiti tudi za mestno kolesarjenje," je pojasnil Klemenc.

V sklopu projekta bodo učenci tako za vsako prekolesarjeno pot, ki jo bodo zabeležili s pomočjo mobilnikov in aplikacij na pametnih telefonih, prejeli žeton, tisti najbolj marljivi kolesarji pa bodo za zbrane žetone ob koncu projekta tudi nagrajeni s praktičnimi kolesarskimi nagradami. Prav tako bodo ves čas projekta organizirana izobraževanja o varnih kolesarskih poteh do nakupovalnih, kulturno-zabavnih in športnih središč, o kolesih in opremi, ki so na voljo za prevoz tovora, ter o tem, kako tovor s kolesom tudi varno pripeljati domov. "Vrečke so nevarne in neprimerne. Potrebno je imeti košaro ali posebno kolesarsko torbo, ki je pritrjena na zadnji del kolesa," je opozoril Klemenc.

Prekolesarjenih zgolj deset odstotkov poti

Projekt je že pred dobrim letom dni uspešno zaživel v danskem partnerskem mestu Fredericie, kjer ima svoj kolesarski profil trenutno več kot 1200 uporabnikov, od tega dobra polovica mladih. "Če začnejo otroci zgodaj kolesariti, se tega privadijo in tudi kot odrasli ne pozabijo na kolo kot možno prevozno sredstvo," je prepričan Troels Andersen, koordinator projekta na Danskem in predstavnik Danskega kolesarskega veleposlaništva ter hkrati pohvalil ljubljansko kolesarsko infrastrukturo, "seveda je vedno prostor za izboljšave, vendar so osnovni pogoji za mestno kolesarjenje izpolnjeni. Sedaj je treba le prepričati ljudi, da bodo bolj množično uporabljali ponujene možnosti."

Tega se nadejajo tudi pobudniki projekta Bike-Track-Bike, ki želijo najprej v projekt vključiti sodelujoče družine, potem pa še pri njihovih prijateljih, sorodnikih in znancih doseči, da se bo delež vseh prekolesarjenih poti po opravkih v mestu, trenutno je s kolesom opravljenih zgolj dobrih deset odstotkov poti, v prihodnje povečal še vsaj za novih deset odstotkov.