Prek velikega platna

Neposredne prenose iz Metropolitanske opere v okviru projekta The Met: Live in HD bomo torej lahko spremljali že drugo sezono - enako kot lani na velikem platnu v SNG Maribor in pod organizacijskim vodstvom oglaševalske agencije Hiša idej. Slovenija je tako ena od 64 držav, mariborska dvorana pa ena izmed 1900 dvoran po svetu, kjer bodo nocoj prek satelitskega prenosa hkrati spremljali to (po napovedih nadvse atraktivno) operno produkcijo.

Letos bo sicer kar enajst prenosov: po Ljubezenskem napoju bodo sledili še Verdijev Otello (27. oktobra), Adesov Vihar (10. novembra), Mozartova La Clemenza di Tito (1. decembra), Verdijev Ples v maskah (8. decembra), Verdijeva Aida (15. decembra), Berliozovi Trojanci (5. januarja), Donizettijeva Maria Stuart (19. januarja), Verdijev Rigoletto (16. februarja), Wagnerjev Parsifal (2. marca) in Zandonaijeva Francesca da Rimini (16. marca). Krovni organizatorji projekta si za to sezono obetajo, da si bo neposredne prenose oper ogledalo kar tri milijone ljudi po vsem svetu.

Kako pa so v Hiši idej zadovoljni s pilotno sezono prenosov iz Metropolitanske opere? Direktorica Andreja Iljaš pravi, da so lani orali ledino, da pa so "kot lastniki pravic prenosov v operi Maribor na vrhunskost predstav, produkcij in zasedb izjemno ponosni in zadovoljni". "Zahvaljujoč Telekomu Slovenije smo prvo leto projekt izpeljali, čeprav ga finančno nismo pokrili," še dodaja. "Vsakršna primerjava s tujino pa je praktično smešna, kajti tam sponzorji ponosno pripovedujejo, da podpirajo te HD-prenose. Biti podpornik projektu, kjer 200.000 gledalcev po svetu sočasno uživa v umetniških vrhuncih 'Metropolitanke', je velika čast."

Prepoznavanje interesov v kulturi

Letošnja sezona bo Hišo idej stala okoli 100.000 evrov, kar vključuje stroške satelitskih prenosov, licence in promocijske dejavnosti. Sezono bodo torej zagnali, čeprav bo v finančnem smislu tokrat še težje. "Pri nas se morebitni sponzorji na veliko izgovarjajo na krizo, toda narod brez kulture je reven narod. Glede na to, kar ponujamo, sem prepričana, da bi lahko dobro stoječa podjetja v tem prepoznala svoj interes," pravi Iljaševa, ki je hkrati zadovoljna, da Telekom s svojo blagovno znamko Siol ostaja z njimi. "Trkali smo na številne banke in zavarovalnice, z nekaterimi se še dogovarjamo, nekatera podjetja pa že imajo svoje projekte, ki jih podpirajo in za nove ni denarja."

Njihova odločitev, da bodo prenosi v Mariboru (in ne na primer v Ljubljani, na kar so lani leteli očitki), se je po njenem mnenju vseeno izkazala za odlično, saj s SNG Maribor v projektu sodelujejo na več nivojih. Tam jim je na voljo tudi celotna infrastruktura za pevsko-vizualni spektakelski užitek, ki so ga deležni oblikovalci. "O širjenju v Ljubljano za zdaj ne razmišljamo, saj je Slovenija zelo majhna in izlet na Štajersko glede na ponudbo ne bi smel biti težava," še pravi Iljaševa.