Zato velja ponoviti, da imajo obiskovalci prireditev v Stožicah poleg parkirnih prostorov pod samim športnim parkom na voljo še parkirne prostore na petih parkiriščih na območju Žal, pri stavbi Pop TV, na parkirišču pri ekonomski fakulteti, na parkirišču in garažni hiši pri Smeltu. Parkirni prostori so na voljo tudi na nekoliko bolj oddaljenem parkirišču pri Gospodarskem razstavišču ter v Dunajskih kristalih.

Stožicam parkirnih prostorov ne primanjkuje

Parkirnih prostorov bo po dokončanju še enkrat toliko. Primerjava Stožic z nekaterimi drugimi športnimi oziroma koncertnimi dvoranami v Evropi in njihovimi parkirnimi kapacitetami pokaže, da Stožicam načeloma ne primanjkuje parkirnih prostorov, še bolj pa bo ta očitek zanemarljiv, ko bo dokončan nakupovalni center in z njim dodatnih 2500 parkirnih prostorov. Edina dvorana, ki izstopa po številu parkirnih prostorov, je Olympiahalle v Münchnu s kar 4000 prostori. A ta dvorana je del velikega olimpijskega kompleksa, zato takšen obseg parkirišča ni presenetljiv.

Z majhnim številom razpoložljivih parkirnih prostorov presenečata beograjska in zagrebška arena, ki med izbranimi dvoranami sprejmeta največ gledalcev. V neposredni okolici beograjske dvorane je na voljo 791 parkirnih prostorov, od tega jih je zgolj nekaj več kot sto v neposredni bližini. Parkiranje na teh stotih prostorih pa je namenjeno le uporabnikom VIP-lož, invalidom, zaposlenim v areni in spremljevalnim službam, ki pomagajo pri dogodkih v objektu.

V Zagrebu, kjer je 800 parkirnih prostorov pod dvorano, pa so vsi namenjeni zgolj gostom iz VIP-lož, drugi morajo parkirati na enem od bližnjih parkirišč v sklopu trgovskih centrov, je povedal direktor Tomislav Pervan. Pojasnil je, da so tudi sami v začetku imeli težave z nepravilnim parkiranjem, a da so se obiskovalci navadili na tak parkirni režim, saj njihova parkirna hiša večjega števila avtomobilov ne bi prenesla, ker ima zgolj en vhod. Pervan je zagotovil, da zdaj vedno več obiskovalcev uporablja javne avtobuse, zato se z mestnim prevoznikom dogovorijo, da pred in po dogodkih poveča število avtobusov na progah, ki vozijo proti oziroma stran od dvorane.

Vstopnice veljajo tudi kot vozovnice

Pervan je dejal, da svoje obiskovalce prav tako naprošajo, naj na dogodke prihajajo z javnim prometom ali peš. Podobne pozive lahko na spletnih straneh preostalih dvoran preberejo tudi njihovi obiskovalci. Kot dober zgled velja navesti prakso v dunajski dvorani Stadthalle. Nekateri organizatorji dogodkov v tej dvorani obiskovalce na javni prevoz preusmerijo z vstopnicami, ki dve uri pred in do šest ur po začetku prireditev veljajo tudi kot vozovnice za proge dunajskega javnega prevoznika Wiener Linien.

Profesor z ljubljanske fakultete za arhitekturo dr. Boris Leskovec prav tako bolj kot število parkirnih prostorov izpostavlja pomembnost dobrega pretoka prometa in obveščanja obiskovalcev, katere proge javnega potniškega prometa naj uporabijo pri obisku Stožic. Poudaril je, da je dober javni potniški promet učinkovita rešitev proti prometnim zamaškom in slabi volji zaradi redarskih glob. Kot primer je navedel hokejsko dvorano v Helsinkih, kjer je na voljo zgolj minimalno število parkirnih prostorov, saj podzemna železnica pripelje neposredno do dvorane.

"Ne gre zanemariti prometne situacije, ko bo odprt še nakupovalni center," je izpostavil Leskovec, ki meni, da lahko ob sovpadanju prireditev na stadionu ali v dvorani s časom, ko bo odprt nakupovalni center, prihaja do prometnih zamaškov. Zato mestu priporoča, da naredi dobro prometno študijo in naj kar se da podaljša odstavne pasove, ki vodijo do športnega in nakupovalnega centra, saj bodo ti onemogočili nastajanje zastojev denimo na obvoznici in na bližnji dunajski vpadnici.