Pod zaokroženim naslovom Manj luči se bo kot odziv na globalno družbeno dogajanje zagnal s skladbami, polnimi svetlobe, kot pravijo organizatorji, in se prelil še v nočno komorno muziciranje del Schuberta, Schumanna, Pintscherja in Šenkove, ki jih bodo poustvarili Saar Berger, sopranistka Marisol Montalvo, akordeonist Klemen Leben, oboist Matej Šarc ter pianista Franco Venturini in Anna d'Errico. Festival bo v Slovenski filharmoniji v štirih dneh (trajal bo do torka) ponudil skupaj šest koncertov - štiri večerne, enega nočnega in enega jutranjega.

Schumann s Pintscherjem

Omenjeni nočni koncert bo torej že uvodoma, v soboto ob 23. uri, dopoldanski koncert pa bo v nedeljo ob 11. uri, na katerem bo mogoče prisluhniti skladbam Roberta Schumanna in Bernda Aloisa Zimmermanna, ki sta letos skupaj s skladbami Matthiasa Pintscherja v programskem fokusu. Člani pihalnega kvinteta Slowind so namreč v goste kot umetniškega vodjo povabili nemškega komponista in dirigenta Pintscherja, ki ga uvrščajo med najbolj zanimive dirigentske in skladateljske osebnosti mlajše generacije (rojen je bil leta 1971) in ga izvajajo svetovni orkestri in ansambli od Berlina do Chicaga. Njegovo skladbo Osiris, skupno naročilo Čikaškega simfoničnega orkestra, Londonskega simfoničnega orkestra in dvorane Carnegie, so denimo prvič izvedli leta 2008 pod vodstvom Pierra Bouleza. Od leta 2010 je rezidenčni umetnik pri BBC-jevem Škotskem simfoničnem orkestru, od letos pa tudi novi umetniški vodja znamenitega pariškega ansambla Intercontemporain.

Pintscher bo najprej gost abonmaja Slovenske filharmonije, od sobote pa bo dihal skupaj s festivalom. Slišali bomo njegovi skladbi Pesmi in slike snega ter Pesem somraka za komorni ansambel, za zaključek festivala pa sledi še obsežno delo Sonic Eclipse (Zvočni mrk).

Sinergija starega in novega

Slowindovci imajo navado, da v goste vedno vabijo uveljavljene poustvarjalce iz domačih in tujih logov. Tokrat bodo z njimi violist Garth Knox, violončelisti Christophe Roy, Igor Mitrović in Milan Hudnik, violinist Miran Kolbl, trobentač Matthew Conley, pianist Emanuele Torquati, harfistka Nicoletta Sanzin, violinist in skladatelj David Fulmer. Ansambel Slowind bo s saksofonistom Eliotom Gattegnom izvedel njegovo skladbo Vnebohod v globine noči, umetniški vodja pa je skrbno izbral še skladbe Franza Schuberta, Olge Neuwirth, Mauricea Ravela, Gérarda Griseya, Kaie Saariaho, Antona Weberna in Miroslava Srnke. Posebne pozornosti bosta deležni noviteti dveh slovenskih skladateljic Larise Vrhunc in Nine Šenk, ki sta na predlog Pintscherja napisali reflektivni skladi na motive iz Schumannove Pravljične pripovedke (op. 132) in iz redko izvajanega dela Andante in variacije (op. 46) za dva klavirja, rog in dva violončela.

Kot pravijo organizatorji, se je Pintscher za tak izbor skladb odločil v navezavi na osrednjo letošnjo idejo festivala, ki se ukvarja s sinergijo stare in nove glasbe: slednja se je razvila iz prve, obe pa v svoji esenci dosegata isto. In v izziv letos ponujajo tudi razmišljanja skladatelja Zimmermanna, ki zanika obstoj preteklosti, sedanjosti in prihodnosti kot objektivno časovno kategorijo ter jih v svoji pojavnosti razume kot kozmični čas, vezan na potek sukcesije, ki pa v naši duhovni resničnosti ne obstaja. Čas se po njegovem upogne v obliko krogle, iz česar je skladatelj razvil tako imenovano pluralistično kompozicijsko tehniko, ki upošteva večplastnost naše glasbene resničnosti.

Proračun festivala tokrat znaša 70.000 evrov, sredstva pa so prispevali ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport, Mestna občina Ljubljana in Slovenska filharmonija, ki je organizacijski partner festivala. Preostala sredstva so zbrali s pomočjo sponzorjev.