Dirkaški zasvojenci so vedno z nestrpnostjo pričakovali, kdaj bo na trg prišla nova verzija igrice Colin McRae Rally. Iz imena je razvidno, da je bil glavni junak nekdanji svetovni prvak in zdaj že pokojni škotski dirkač. Osnovni pogoj za uspeh v igrici pa je bil enak, kot velja na številnih resničnih dirkah - za upravljanje ste morali izbrati športno verzijo forda focusa.

Zadnja predelava forda focusa ST prihaja tudi na slovenske ceste. Športni duh poudarja sprednji del, ki ima enodelno masko motorja, izzivalne linije pa se zaključujejo z dvema sredinsko nameščenima izpušnima cevema na zadku. V notranjosti so izpostavljeni sedeži Recaro, ki podajajo dovolj ledvene opore, tiste malce bolj visoke postave ali z močnimi nogami pa zna zmotiti tesnjenje na sedalu. ST ima tudi drugačno oblikovan volan, prestavno ročico in stopalke.

Dvolitrski turbomotor ecoboost ima 250 konjskih moči (184 kW), ki do prvih sto kilometrov na uro pospešijo v 6,5 sekunde, končna hitrost pa naj bi se ustavila pri vrtoglavih 248 km/h. Tovarna pravi, da je razvila bolj učinkovit športni focus, ki naj bi porabil 7,2 litra bencina na 100 kilometrov, toda ker je v takšnem avtomobilu nemogoče brzdati desno nogo, realna poraba hitro naraste.

V primerjavi z osnovno različico je focus ST za centimeter nižji in jasno tudi trši, toda v razumni meri, medtem ko sta skupna dolžina (4,36 metra pri petvratni kombilimuzini in 20 centimetrov več pri karavanu) ter prostornina prtljažnika (363 in 490 litrov) ostali enaki. Pri Fordu vedo, da kupec ST ne bo zgolj dirkal, ampak potrebuje avtomobil tudi za vožnjo po mestih, ko tresenje hitro postane nadležno, zato so izboljšali vzmetenje z novimi deli. Zvok motorja je skladen z naravo avtomobila, ki z različico ST ponuja tudi naprednejše krmiljenje. "Sistem za nadzor vektorjev navora (TVC) omogoča, da je avto bolj športen in bolj bolid. Sistem v zavoju prepoznava, katero kolo izgublja navor in katero ga potrebuje, kar razporeja prek elektronskega nadzora. Občutljivost krmiljenja je s tem manjša pri vožnji naravnost in večja v ovinkih," pravi produktni specialist Uroš Mihelčič. K boljši vodljivosti in bolj neposredni vožnji skozi ovinke pripomore tudi manjši obračalni krog volana, ki ga je v skrajni položaj mogoče obrniti skoraj brez preprijemanja.

Cena novega focusa ST se bo začela pri 24.990 evrih z vštetim popustom v višini 3000 evrov. Do konca letošnjega leta je načrtovana prodaja šestih vozil, prihodnje leto pa dvanajstih. Na voljo je tudi karavanska različica z osnovno ceno 25.730 evrov. "V preteklosti smo prodali veliko predvsem petvratnih različic. Focus ST kupujejo mali podjetniki, da z njim peljejo na izlet svojo družino, potem pa še malo 'podivjajo'. Zraven so še športni entuziasti, ki prepoznavajo našo športno zgodovino in so stari med 35 in 45 let. Gre za ljudi, ki so karieristi in malce egoisti," dodaja Mihelčič.