A kot rečeno, beseda hibrid ima lahko več pomenov. V prenesenem pomenu tudi pri avtomobilih. Če si sposodimo zgornjo definicijo in jo prenesemo v avtomobilski svet, so svojevrstni hibridi tudi "terenski karavani". Gre namreč za hibride med športnimi terenci in običajnimi karavanskimi vozili. Se pravi, da imajo starše z različno dedno zasnovo. Konkurenca na tem področju sicer še zdaleč ni takšna kot pri "starših", a nekaj hibridov med razredoma se vseeno najde. In med najnovejše spadata tudi volkswagen passat alltrack in peugeot 508 RXH. Kot nalašč za vzporedni test.

Peugeot je sploh nekaj posebnega. Če namreč sprejmemo, da gre pri omenjenih avtomobilih za hibride, je RXH hibridni hibrid. Hibridni zaradi že omenjene definicije, le da je ta drugačen - poganja ga namreč kombinacija 2-litrskega dizelskega in električnega motorja, s čimer je to prvi tak sistem na svetu, predhodno že vgrajen v peugeota 3008 in citroëna DS5. To pomeni, da oba motorja skupaj proizvedeta okroglih 200 konjev moči (147 kilovatov), ki ta avtomobil do stotice pospešijo v 8,8 sekunde, dosegli pa naj bi končnih 213 km/h. 27 kilovatov električne moči je namenjenih izključno za pogon zadnjega kolesnega para, kar pomeni, da hibridni sistem omogoča tudi prav poseben način 4-kolesnega pogona, ki pride prav na slabših podlagah, izberemo pa ga s pomočjo posebnega vrtljivega gumba na centralni konzoli, s pomočjo katerega lahko izbiramo še med drugimi načini vožnje (avtomatski, športni in električni, slednji pri nizkih hitrostih in kadar je v baterijah dovolj elektrike). O terenski naravnanosti tega 4,82 metra dolgega vozila sicer pričajo tudi številni dodatki in predvsem višja oddaljenost od tal (18,4 centimetra), o davku na račun hibridnega pogona pa precej majhen prtljažnik, ki je s 400 osnovnimi litri (poveča se do 1360) za več kot 100 litrov skromnejši kot pri običajnem karavanu 508. Porodne krče novemu hibridnemu pogonu tako še naprej povzroča le 6-stopenjski robotizirani menjalnik, ki je počasen, neodločen in motorni sklop pri vožnji dobesedno duši. A tako je ponavadi, ko si pri kakšni stvari prvi, pa čeprav bi se temu dalo izogniti.

Tovrstne težave so za passata alltrack neznanka. Testni, štirikolesno gnan (v pravem pomenu) primerek je bil namreč opremljen s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom DSG, ki je eden najboljših daleč naokrog. Čeprav po moči skromnejši (170 KM/125 kW) 2-litrski dizelski motor je v kombinaciji z njim tako med vožnjo deloval povsem tekoče in tudi pri naglih spreminjanjih hitrosti je vse skupaj teklo kot po maslu, zato je bilo sploh težko razločiti, kdaj je menjalnik prestavil v višjo prestavo, medtem ko se je pri peugeotu ta večkrat "kregal sam s seboj". Kljub 30 konjem manj tako ni čudno, da je passat alltrack za pospešek do hitrosti 100 km/h potreboval le desetinko več od peugeota (8,9 sekunde), dosegel pa je tudi skoraj enako končno hitrost (211 km/h). Čeprav je alltrack pet centimetrov krajši (v dolžino meri 4,77 metra, od tal pa je oddaljen 17 centimetrov), pa ima tudi občutno zmogljivejši prtljažnik - pogoltne namreč 577 litrov (poveča se vse do 1716), a bi mu bilo to v primerjavi z RXH krivično šteti v plus, saj gre razlika skorajda izključno na račun hibridnega pogona, ki pač terja svoj davek. In ima konec koncev izjemno blagodejen vpliv na okolje, kar je razvidno iz podatkov o škodljivih izpustih in porabi. Čeprav tudi passat alltrack z 8 litri porabljenega plinskega olja na 100 kilometrov ni ravno potraten, je RXH s 7,1 litra okolju in denarnici še bolj prijazen. Takšna je bila za naš okus tudi njegova notranjost, ki je delovala bolj prestižno, zmotil nas je le izostanek manjših odlagalnih prostorov, ki jih pri alltracku ni manjkalo.

In ko smo že pri prijaznosti do denarnice - s svojo ceno to testna avtomobila na prvi pogled nista, če vzamemo v zakup njuno opremo (ABS, ESP, 2-področna klimatska naprava, parkirni senzorji, radio s CD/MP3, tempomat, sistem start&stop...) pa je občutek že drugačen. Razlika med njima sicer je, saj peugeot 508 RXH stane 43.000 evrov, volkswagen passat alltrack 2,0 TDI DSG 4motion pa 37.219 evrov. A je imel prvi občutno več opreme (navigacija, električna in ogrevana sedeža...), medtem ko bi bila ob njenem izenačevanju precej skupaj.