Tak način razmišljanja ne le da ne vodi do novih presežnih idej, prek njih pa do novih projektov, produktov in storitev, ampak tudi utrjuje razdvojevanje, ločevanje na tiste, ki imajo prav, in tiste, ki nimajo prav. A jasno je, da še kako drži rek: Več glav več ve. To nas lahko spodbudi k uporabi metod razpravljanja in razmišljanja, ki ne izključuje, hkrati pa pomaga oblikovati bolj aktivnega in družbeno odgovornega državljana.

Že pred časom je zato šolsko ministrstvo posvojilo idejo o uvedbi izbirnega predmeta Razmišljanje v zadnjo triado devetletke. Prav te dni pa se začenja izobraževanje učiteljev, medtem ko vzporedno potekajo zabavne urice razmišljanja tudi za otroke, starejše od desetih let. Delavnice z otroki v Ljubljani vodi mag. Nastja Mulej, licencirana trenerka de Bonovih metod razmišljanja (Šest klobukov in lateralno razmišljanje), ki pravi, da se na srečanjih, ki trajajo eno šolsko uro, otroci na sproščen način pogovarjajo o različnih izzivih, iščejo prednosti in slabosti, snujejo tudi "utrgane" ideje, si postavljajo cilje, predvsem pa se poslušajo in ne izključujejo drug drugega.

Z načinom razmišljanja, ki temelji na analiziranju, kritiziranju in argumentiranju, sicer odlično razmišljamo, a to še zdaleč ni dovolj. Zakaj, pojasnjuje Nastja Mulej. "Ko ti otroci odrastejo, znajo odlično razmišljati nazaj in blokirati novosti, zmedejo ali prestrašijo pa se vsakič, ko so primorani soočiti se s čim novim ali ustvariti nekaj, česar še ni bilo. V hitrem svetu 21. stoletja, kot lahko opazimo sami, to niso najbolj uporabna orodja … Šolskega sistema ne moremo spremeniti, lahko pa eno uro na teden porabimo za usmerjen pogovor, sproščeno razmišljanje, razvijanje nove ideje in skupinsko delo, ne da bi bili otroci za svoje misli kakorkoli kritizirani ali napadeni, da je karkoli, kar izrečejo, napačno ali neumno. Nasprotno: eno uro na teden se lahko učijo, da zelo koristi namerno usmerjati svojo pozornost in razmišljati tudi o drugih rešitvah, koristih, možnostih, ljudeh. Že ena ura razmišljanja naprej na teden pomaga, da se bodo v življenju lažje postavili na svoje noge, tisti, ki se ne znajo igrati pravil šolske igre, pa bodo ugotovili, da so lahko pohvaljeni ravno zato, ker vedo mnogo različnih odgovorov - saj nobeden ni napačen."

Tako s primeri, prilagojenimi deset- do dvanajstletnikom, učijo v Šoli za razmišljanje po de Bonovih orodjih razmišljanja (CoRT). Skoraj vsak ponedeljek od 15. oktobra do 14. maja bosta mag. Nastja Mulej v Ljubljani in mag. Bojana Tancer v Mariboru po eno uro delali z otroki, ki jih zanima razmišljanje o ciljih, posledicah, prednostih in dejavnikih na zabaven način in z njim domačimi primeri, uro pozneje pa še s šolniki, ki se bodo naučili, kako tak krožek za razmišljanje voditi na lastni šoli.