Do konca julija je našo državo obiskalo šest odstotkov več tujih turistov kot lani v tem času, ustvarili so pet odstotkov več prenočitev, medtem ko je uradna statistika pri domačih gostih zaznala osip - pri številu prihodov za dva odstotka, glede na ustvarjene prenočitve za štiri, poraba Slovencev za turistična potovanja pa je upadla za skoraj devet odstotkov. Toda turistično gospodarstvo še bolj kot kriza na domačem trgu skrbi negotovost, kaj bo z STO - krovno turistično organizacijo. Po napovedih vlade naj bi jo z Javno agencijo za podjetništvo in tuje investicije (Japti) ter z Javno agencijo za tehnološki razvoj (TIA) 1. januarja 2013 združili v novo agencijo za promocijo in inovativnost (Japi), in čeprav naj bi ta direktorja dobila že v dveh tednih, nihče v turizmu ne ve, kdo bo to in kako bo nova institucija sploh organizirana.

Brez informacij o združitvi

Iztok Altbauer, direktor Skupnosti slovenskih naravnih zdravilišč, je do skrivalnic ministrstva za gospodarstvo pri ustanavljanju nove superagencije za promocijo zelo kritičen. "Do danes nismo prejeli še nobene relevantne informacije, kako bo potekala združitev, kako bo agencija delovala, in le štirinajst dni pred napovedano prekinitvijo mandata dosedanjemu vodstvu STO ne vemo, kdo bo STO - če bo sploh še ostal samostojen - vodil v prihodnje. Za vodenje omenjajo predvsem politične kandidate, ki nimajo zveze s turizmom. Neke vrste 'nove strice', ki bodo panogo še bolj pahnili na stranski tir. Vlada se nedvomno ne zaveda, da si žaga še tisto zadnjo tanko, a trenutno še kako živo vejico, ki v skupno blagajno prispeva kar deset odstotkov bruto družbenega proizvoda," opozarja Altbauer, ki vladi zelo zameri, ker je Slovenski turistični organizaciji že spomladi odvzela 53 odstotkov denarja za turistično promocijo.

Kako bo delovala turistična promocija?

Pravi, da si turistični delavci ne znajo predstavljati, kako bo v prihodnje delovala turistična promocija. "Razen dveh držav na svetu nobena druga ni brez krovne turistične organizacije. Dvomim, da si Slovenija to lahko privošči," razmišlja prvi mož slovenskih zdraviliščnikov. V Gostinsko-turistični zbornici si zato po besedah direktorice Majde Dekleva prizadevajo, da bi Slovenija novi agenciji zagotovila sistemsko financiranje promocije v tujini, ki ne bi bila odvisna od dobre volje vsakokratne oblasti. "Zavzemamo se, da bi turizem ostal samostojen steber znotraj nove agencije pod blagovno znamko STO, ki je v svetu prepoznana, in da bi bila naša zbornica v organih upravljanja dostojno zastopana," poudarja Deklevova.

Kako dolgo bo še direktorica STO, ne ve niti Maja Pak, ki je na tem položaju dve leti. Pravi, da se ji mandat izteče z dnem vpisa nove agencije v sodni register, kdaj se bo to zgodilo, pa ni seznanjena. "Informacijo imam, da naj bi bil v kratkem pripravljen akt o spojitvi STO z Japtijem in TIA," nam je dejala Pakova, na obljubljena pojasnila gospodarskega ministrstva glede nove agencije, ki bo odgovorna tudi za turizem, pa še čakamo.