Avtomobilski salon v Parizu pač ostaja avtomobilski salon v Parizu - tako ali drugače največja mednarodna avtomobilska razstava, na kateri kot avtomobilski proizvajalec pač moraš biti, drugače v tem svetu enostavno ne obstajaš oziroma na svetovnem trgu ne igraš pomembne vloge. In ko smo že pri svetovnem trgu: omenjena kriza prodaje je omejena skorajda izključno na Evropsko unijo, medtem ko doživljajo drugod precejšnjo, na nekaterih trgih tudi rekordno rast. A po drugi strani je Pariz srce tistega dela, ki preživlja krizo. Zato se kljub dejstvu, da se bodo od jutri, ko bo salon uradno odprl vrata za splošno javnost, na tukajšnje razstavišče vsuli radovedneži z vsega sveta, zdi številka milijon in 265 tisoč obiskovalcev, kolikor si jih je salon ogledalo pred dvema letoma, težko dosegljiva. Sicer pa bo to, kako bo letos, jasno čez dobra dva tedna, natančneje 14. oktobra, ko bo salon zaprl svoja vrata.

Okoli 13.000 akreditiranih novinarjev iz 103 držav ima že po tradiciji privilegij, da si razstavljene novosti ogleda dva dni prej. V internetni dobi za tiste, ki pobliže spremljajo dogajanje v avtomobilski industriji, večjih skrivnosti sicer tako in tako ni že lep čas pred odprtjem, zato lahko le potrdimo, da sta glavni zvezdi tokrat avtomobila, ki sta bržčas najbolj zaznamovala dogajanje na slovenskem trgu po osamosvojitvi - volkswagen golf, ki se predstavlja v obliki sedme, in renault clio, ki bo na ceste kmalu zapeljal v podobi četrte generacije. Novosti pa se s "slovenskima junakoma" šele dobro začenjajo, saj njihovo skupno število presega številko sto. Med zanimivejše, ki so pripravljeni za serijsko proizvodnjo ali pa so jo že začeli in jih bomo kmalu srečevali tudi na naših cestah, tako med drugim lahko štejemo še kii pro cee'd in carens, ford mondeo, mazdo6, opel adam, seat leon, toyoto auris, mini paceman, chevrolet trax, volvo V40 cross country, citroën DS3 cabrio, trivratni hyundai i30, range rover... Že z omenjenega seznama je razvidno, da začetni val električnih in hibridnih vozil malce pojenja, saj jih med zanimivimi novostmi z nekaj izjemami praktično ni zaslediti. Še več, zdi se, da se je po nekaj letih tehtnica med "zelenimi" in "umazanimi" serijskimi avtomobili nagnila na stran tistih, katerih motorji kar prekipevajo od silnih konjskih moči, še vedno pa je, jasno, največ "tistih vmes". Da pa bo prihodnost vseeno električna, nakazujejo številni zanimivi koncepti, med katerimi tako rekoč ni avtomobila, ki ga ne bi poganjala elektrika ali v najslabšem primeru hibridna tehnologija.

O vseh novostih pariškega salona bomo obširno poročali v Dnevnikovi sobotni prilogi Svet vozil.