Minimax je relativna novost v našem televizijskem izboru. Številni operaterji ga prenašajo in so ga uvrstili v svoj nabor, namenjen pa je prvenstveno otrokom. Pogovarjali smo se s Katalin Radóczy, ki je odgovorna za spored Minimaxa v srednji Evropi.

Na kakšen način se vaš TV program primerja z drugimi programi, prav tako namenjenimi predvsem otrokom?

"To je prvi otroški program, v katerem ne boste našli nasilja. Je primeren za družine, navsezadnje pa je zamišljen tako, da staršem ni treba skrbeti, kaj bodo njihovi otroci na televiziji spremljali. Prav tako vključuje izobraževanje in zabavo. Mednarodno smo zelo uspešni, predvajamo pa nadaljevanke in filme največjih svetovnih ponudnikov, kot so Nelvana, Cookie Jar, NBC Universal, Hasbro in podobni. Med liki pa junake, kot so Noddy, Thomas, Angelina Ballerina, Roary, Barbie."

Več skupin

Kolikšen delež programa predstavljajo evropske vsebine?

"Precej. Najmanj polovico, nekje okoli 60 odstotkov. Naj povem še, da program prilagajamo posameznim starostnim skupinam. Zjutraj, na primer, imamo oddaje, namenjene predšolskim otrokom, čez konec tedna pa predvsem družinam."

Kakšna so vaša vodila, ko izbirate primernost programov?

"Poleg skrbi, da sledimo poslanstvu naše televizij, posvečamo veliko pozornosti izbiri programov za predšolske otroke, kjer je poudarek na čustvenem razvoju. Zgodbe morajo biti takšne, da se otroci poistovetijo z njimi, jim pomagajo soočiti se z resničnimi situacijami v vsakdanjem življenju, kako se učiti iz napak in podobno. Pri oddajah, zanimivejših za starejše otroke, pa poskrbimo, da je akcija mehkejše sorte, da so pustolovščine jasne, da odpirajo vprašanja o prijateljstvu in običajnih težavah odraščajočih najstnikov."

Kako bi torej vi opredelili res dobro oddajo za otroke?

"Mora imeti dobro zgodbo, prisrčne junake in navsezadnje močen potencial za razvoj blagovne znamke."

Ali nemara pripravljate kakšne spremembe?

"V grobem bo naš pristop nespremenjen. Še naprej bomo predvajali najbolj uspešne oddaje in najnovejšo ponudbo. Poleg tega poskušamo poskrbeti, da v enem mesecu predstavimo dva, tri nove animirane junake. Naj navedem nekaj letošnjih novosti: Tree Fu Tom, druga sezona Dinosaur Train, Čarovnica Lilly in podobne."

Univerzalni jezik

Zakaj je ta ciljna skupina, torej otroci, tako zanimiva za ponudnike televizijskih vsebin?

"Pravljice nas spominjajo, nas vodijo, ponujajo motivacijo in nas spodbujajo k dejanjem. So univerzalni jezik, s katerim se dotaknemo otrok. Verjamemo, da nadaljevanke in zgodbe pomagajo usmeriti pozornost in ilustrirati, kako pomembna sta izobraževanje in zabava. Želeli smo ustvariti televizijo, ki je posebno pozorna na to, kako komunicira z otroki."

Kako so vaš program sprejeli gledalci v SLoveniji?

"V komaj šestih mesecih so naš spored vključila tako manjša kot večja omrežja. To pomeni, da dosegamo 90 odstotkov trga. V tem času je gledanost rasla. Trenutne meritve, ki jih opravlja AGB Nielsen, kažejo, da imamo 5,75-odstotni delež v starostni skupini od štiri do štirinajst let. Rekla bi, da so Slovenci opazili predanost h kakovostni vsebini za otroke, ki jo ponuja naša televizija." (dfl)