Film se imenuje Divjaki. Kakšno je vaše razumevanje te besede?
Hayekova: "Sicer nisem nekakšen slovar, je pa to beseda, ki v meni vzbuja dvojne občutke. Na eni strani mi je všeč, po drugi mi vzbuja strah. Všeč mi je povezava smisla z ‚neudomačenostjo‘. Glede na to, da sem upornica, mi je zelo všeč ideja o svobodi, govori mi o neposlušnosti. Prav tako pa označuje odsotnost moralnih meja, uvidevnost do drugega. Skozi evolucijo smo v marsikaterem pogledu postali divjaki."
Travolta: "Pomeni mi živalski, nečloveški odziv. Tukaj imate zelo preprosto opredelitev."
Stone: "Če bi želel vsakdo odgovoriti na prav vsako vprašanje, ne bi prišli nikoli do konca. Jaz nimam pravzaprav nič dodati. Blake Lively je na koncu filma lepo povedala. To je vrnitev k nedolžnosti. Je pa to naslov, ki mi je zelo všeč. Prvič, tak je naslov knjige, drugič, posnel sem film Salvador, zakaj ne bi torej posnel tudi filma, ki se imenuje Savages? Zelo rad imam besede na S. Navsezadnje se pišem Stone, haha."
Vse skupaj je farsa
Vsi vaši filmi vsebujejo politično noto. Povejte nam, kakšno vsebujejo Divjaki.
Stone: "Vojna proti drogam traja 42 let. Napovedali so jo za časa predsednika Nixona, v resnici pa je vse skupaj farsa. Danes so droge bolj razširjene, so cenejše in boljše kakovosti kot nekoč. V teh 42 letih smo v zapore poslali reveže, predvsem temnopolte Američane, do točke, ko imamo danes v ZDA največ zapornikov na prebivalca. To pa pomeni, da so Združene države najbolj opresivna država na svetu. Imamo seveda tudi Gvantanamo, toda o njem bomo govorili kdaj drugič. Ustanovili smo agencijo, vredno stotine milijard dolarjev, DEA, vendar govorimo o vojni brez upanja na zmago. Tako kot velja za vojno v Afganistanu, ki je ne bomo nikoli dobili. V vojni proti drogi je v igri preprosto preveč denarja in preveč pritiskov - od čuvajev zaporov, sistema zaporov na splošno, policije, kongresa… To vojno gledam kot farso, ki se odvija skozi šest osebnosti v filmu in v katerem vsak v igri mačke z mišjo razkrije skriti obraz. To velja tako za Hayekovo kot za Travolto ali Benicia Del Tora."
Salma Hayek, naj vas vprašamo, kakšen izziv je predstavljalo igrati lik, ki je tako hladen, krut, a ima hkrati močan materinski čut.
Hayekova: "Prav zato je vloga tako razburljiva. Ne govorimo o kakšni slabi risanki. Proces odkrivanja, pri katerem sva sodelovala z Oliverjem Stonom, je bil posebno zanimiv in se je začel zelo počasi, počasi smo odkrivali majhne podrobnosti, predvsem v času dveh tednov priprav. To so sanje vsakega igralca. To je skupinsko delo, Stone pa je omogočil, da je vsakdo odkril svoj lik. To je neverjetno potovanje."
Lik, ki ga odigra Blake Lively, ima precej romantičen pogled na življenje, za razliko od Elene, ki jo odigra Salma Hayek. Od kod take predstave? Iz življenja zasvojenca z marihuano?
Stone: "Konec filma je tak kot v knjigi Dona Winslowa, ki je zares romantičen. Vedeti moramo, da je zgodba izmišljena, da karteli še niso neodvisni gojitelji. Zgodbo smo želeli pripovedovati skozi O, nekakšno nezanesljivo pripovedovalko. Kot je rekla sama: ‚Resnica ima svojo logiko.‘ Moram priznati, da si ne predstavljam, kako bi dva mlada človeka žrtvovala svoje življenje za nekoga tretjega. Če bi želeli končati bolj cinično, bi se vrnili k liku Dennisa, ki ga odigra Travolta. Konec bi bil torej v Indoneziji, kjer trojka premišljuje o njegovem življenju."
Kako ste sodelovali z Adamom Petersom, skladateljem glasbe za film?
Stone: "To je mladi Anglež, ki je sodeloval z bolj slovečim Hansom Zimmerjem. S slednjim pa smo sodelovali pri Južno od meje in Nerazkrita zgodovina Združenih držav Amerike, kar je serija dokumentarcev. Pri Divjakih nisem imel vsega predvidenega vnaprej. Rojena morilca sem posnel brez glasbenika, film Za vsako ceno pa s štirimi skladatelji. Vsakič torej spremenim pristop. Pri tem filmu pa začnemo z mehiškimi pesmimi, mehiškim rapom, nadaljujemo z Brahmsom. Adam Peters je pripravil štiri nosilne pesmi, da bi lahko vse to sporočili. Glasba mi je zelo všeč."
John Travolta, lahko malo več poveste o svojem liku Dennisa?
Travolta: "To je zelo zapletena, dvojna osebnost. Občutek za lik sem začel dobivati, ko me je Stone prepričal, naj teden dni preživim s pravim agentom DEA. Zapisoval sem si marsikaj o njegovem odnosu in njegovi motivaciji. Bil je žalostna osebnost. Navsezadnje se je moral vtihotapiti v skupino, med ljudmi, s katerimi se je spoznal, ki so mu postali všeč, da bi jih na koncu izdal. Neke vloge nikoli ne moremo odigrati brez konteksta. Do mladih se vede, kot da je ‚kul‘, kartel poskuša zmanipulirati, medtem ko upa, da doma nihče ne bo izvedel, kaj v resnici dela. V službi je zelo konservativen, pa tudi profesionalen. Kakšno življenje! Hodi po robu brezna. Če samo kaj napačnega reče, bo po njem. Ni nujno, da mi je nekdo, ki ga želim interpretirati, všeč, moram pa se ob tem vsaj zabavati. Dennis mi je bil torej všeč."
Ne snema, da bi šokiral
Minilo je dvajset let od Rojenih morilcev, ki so šokirali Ameriko. Je mogoče, da bi danes ljubezenski trikotnik v Divjakih povzročil podoben učinek?
Stone: "Filmov ne snemam, da bi z njimi šokiral. Iščem resnico, pa če tudi je neortodoksna. Res pa je, da je Američani ne vidijo pogosto, čeprav so jo prikazali denimo v filmu Butch Cassidy in Sundance Kid. Želim zgolj pripovedovati zanimivo zgodbo."
V preteklosti ste načrtovali projekt o generalu Noriegi, ki ga niste uresničili. Ste nemara reciklirali kakšne domislice v Divjakih?
Stone: "Film o Noriegi smo želeli posneti kot komedijo, kot satiro, vendar je bilo težko. To je imenitna zgodba. Bil je orodje Cie, pomagal je v boju proti Nikaragvi, medtem pa je trgoval z drogo. To je lik, ki bi ga z veseljem postavil na veliko platno. Obiskal sem ga v zaporu v Miamiju. Ne vem, ali bo kdaj na prostosti. Ste pa naravnost zadeli bistvo: vojno proti drogam. Vsakič, ko želimo sodelovati z južnoameriško državo, pošiljamo vohune, vojake. Boj proti drogam je postal način, kako nadzorovati te države. To je zelo nevarno. Noriega je bil negativec, toda glavna težava je vojna proti drogam. Morda bi moral o tem posneti še kakšen film." (dfl)