"Za prepoved smo izvedeli iz sredstev javnega obveščanja. Bili smo presenečeni in šokirani obenem, saj nekateri od te dejavnosti živimo in državi že vrsto let plačujemo vse davke in prispevke. Pa tudi vse potrebne papirje, ki so jih od nas doslej zahtevali, imamo," pravi Sandi Marinčič, pilot in inštruktor za jadralno padalstvo.

Pričakujejo jasne kriterije

"Pri agenciji so se nerodno lotili tega dela, tako kot se lotevamo pri nas vseh zadev - nepremišljeno in na horuk. Ne nasprotujemo direktivi, toda treba je postaviti kriterije. Teh pa ni," je nezadovoljen Marinčič.

Direktiva je prizadela predvsem tiste, ki imajo svoja podjetja za opravljanje prevozniške dejavnosti. Medtem ko so komercialni prevozi prepovedani, pa je v tandemu dovoljeno peljati prijatelja ali znanca, seveda uradno zastonj. Padalci in zmajarji se tudi sprašujejo, ali je odločitev res nujna. Dodajajo še, da država s tem sili podjetnike v delo na črno.

Da se bi bilo treba tega lotiti sistemsko, je prepričan tudi Borut Jurkovič, direktor podjetja Pac Sports, ki v Sloveniji opravi največ komercialnih poletov z jadralnimi padali. "Letimo največ z Vogla, Vogarja in Studorja. Na leto prepeljemo okoli 200 potnikov.

Pogosti obiski inšpektorjev

"Za razliko od prejšnjih let so nas letos kar trikrat obiskali inšpektorji in niso našli nepravilnosti. Imamo licence in vsa druga potrdila, ki jih od nas zahtevajo," se huduje Jurkovič in nadaljuje: "Hvala bogu, da je konec sezone. O spremembah nas bi morali pravočasno obvestiti, ne pa da smo morali prekiniti naše delo."

Plat zvona bijejo tudi v Posočju, kjer opravljajo polete v tandemu s Kanina, Mangarta, Stola, Kobale in drugih vzletišč. Tudi Jože Komac iz Bovca (športna agencija Hydro Mania) se jezi na državo: "Vsi ponudniki poletov se bomo morali organizirati in na agenciji poslati skupen protest. Sicer pa so nas inšpektorji letos obiskali na vodi vsaj dvajsetkrat, nekajkrat pa tudi zaradi poletov v zraku. Nepravilnosti nikoli ni bilo," pravi Komac.