Dimitar Anakiev je na festival (FSF) prijavil dva filma, celovečerni film Normalno življenje in dokumenarni film Slovenija, moja dežela. V celovečercu, na blogu navaja Anakiev, nastopa vrsta slovenskih igralcev kot so Iva Babič, Primož Ekart, Marko Simčič, Petra Petan, Walter Dragosavljuvić Rutar in drugi. Dokumentarni film Slovenija, moja dežela pa je bil sofinanciran s strani prejšnjega ministrstva za kulturo. Oba obravnavata brigadirstvo Janeža Janše oziroma ga omenjata kot nekdanjega komandirja Titove delovne brigade v Kobaridu.
Anakiev je prepričan, da gre za cenzuro, saj je "Slovenskemu filmskemu centru več do ugleda Janeza Janše kot do slovenskega filma, režiserjev in igralcev". S samo cenzuro pravi, da se je že srečal pri filmu Poslednji Žilnik, "v katero se je vključilo tudi društvo režiserjev, ki je preprečilo predvajanje filma v Kinoteki", zaradi česar je izstopil iz omenjenega društva.
V odgovoru na naša vprašanja pa je poleg "skrivnostnega obnašanja Filmskega centra" izpostavil, da je nenavadno, da filma nista niti v informativnem (amaterskem) programu, čeprav sta narejena popolnoma profesionalno. "Računajte, da sem izkušen dokumentarist, dobitnik Vesne za najboljši dokumentarni film leta 2003. Moje filme so predvajali v New Yorku, Kampali, Erevanu in Tokiju," je pojasnil Anakiev.
Na temo izbrisanih je bilo prijavljenih več filmov
"Prizadetost Anakijeva kot avtorja razumem, ne morem pa se strinjati z njegovim preformuliranjem ne-izbire v cenzuro, saj gre za dezinformacijo," je na očitke Anakijeva odgovorila programska direktorica 15. FSF Jelka Stergel. "Dejstvo je, da je bilo letos na temo izbrisanih, ki jo (Anakiev) obravnava v svojem filmu, prijavljenih več filmov, izbran pa je bil najboljši med njimi, to je film Damjana Kozoleta Dolge počitnice," je pojasnila Stergelova in še dodala, da je med izbranimi film tudi tak, ki obravnava tematiko delavcev-imigrantov sosednji republik v Deželi medvedov, Nike Autor.
Stergelova je v uvodniku v katalog 15. FSF navedla obrazložitev, na podlagi kakšnih kriterij je ocenjevala filme. Ti so bili: zmožnost komunikacije z gledalci; konsistentnost grajenja filmske zgodbe , filmskega dogajanja in karakterjev; relevantnost filmske tematike in prepričljivost filmskih likov; v dokumentarnih filmih prepričljivost in zanimivost nastopajočih; raziskanost predmeta dogajanja v igranem kot raziskanost predmeta podajanja v dokumentarnem filmu; aktualnost ter univerzalnost filmske tematike.
Vendar pa tudi dejstvo, da je Stergelova morala izbrati med 130 prijavljenimi filmi in pač izbrala najboljše, kot je pojasnila, ni umirilo Anakieva, ki je poudaril, da programska direktorica ni "strokovna, temveč politična oseba". "Politične osebe na mestu selektorjev izključno opravljajo dolžnost državnih cenzorjev in to je Stergelova dobro opravila. Politične osebe tudi etiketirajo in diskvalificirajo, in tudi to je Stergelova korektno opravila," je zaključil Anakiev.