A če pustimo ob strani najbolj očitne "avtomobilske svetove", je v tej industriji več svetov tudi znotraj večine znamk. Pa pri tem ne mislimo različnih svetov glede na velikost in ceno avtomobilov, temveč to, da so znamke na različnih delih sveta zastopane z različnimi paletami, modelskimi in motornimi. A globalizacija je v zadnjem času tudi tu dodobra premešala karte in razlike marsikje že izginjajo. Takšno mnenje imajo tudi in še posebej pri Fordu, pri katerem so se pred kratkim lotili drznega projekta - "One Ford".

"En Ford" pomeni postopno poenotenje večine modelov v globalnem smislu, pri čemer naj bi isti avtomobil ugajal vsem vrstam okusov na različnih celinah. Z rezultati so zadovoljni, prava ofenziva pa se šele začenja. In to kljub krizi (ali pa prav zaradi nje) v Evropi, kar so naznanili tudi na megalomanski predstavitvi v Amsterdamu. "Krizi navkljub želimo poslati sporočilo - in to je, da smo močni. Čez noč ne bo bolje, a do leta 2017 pričakujemo v Evropi, skupaj z ruskim trgom, rast prodaje za 20 odstotkov, v vseh razredih pa želimo biti vodilni. Zato smo, medtem ko drugi zmanjšujejo naložbe, pospešili uvedbo novih izdelkov," je napovedal izvršni direktor Forda Evropa Stephen Odell, Fordov predsednik Alan Mulally pa je dodal: "Od obdobja, ko smo skrbeli za preživetje, se preusmerjamo na rast. Evropo vidimo kot priložnost in na njenih cestah kmalu pričakujemo 15 modelov Fordovih globalnih vozil."

Pri vsem skupaj pa se niso osredotočili le na en razred, temveč želijo ofenzivo izpeljati na vseh področjih, hitro in učinkovito. Največ si obetajo od športnih terencev, katerih prodaja naj bi se v Evropi v naslednjih petih letih povečala za 34 odstotkov. Kmalu, še letos, bo na ceste tako zapeljala nova, bolj agresivna in naprednih tehnologij polna kuga, v roku 18 mesecev ji bo sledil mali ecosport (pri Fordu predvidevajo, da se bo prodaja tovrstnih vozil v petih letih podvojila), pot v Evropo pa bo našel tudi uspešni veliki križanec iz ZDA edge.

Prenovo, pa ne le mehko, temveč precej očitno, bo nadalje doživela fiesta, ki bo naprodaj še letos, prihodnje leto pa prihaja tudi njena strupena različica ST s 182 konji. Povsem nov je tudi mondeo, ki se ponaša s precej agresivnimi linijami, na voljo bo v 4- in 5-vratni različici ter kot karavan, kot prvi avtomobil v svojem segmentu pa tudi z litrskim ecoboost bencinskim motorjem in kot hibrid. V naslednjih dveh letih bodo povsem prenovili paleto gospodarskih vozil s potniškimi in tovornimi različicami, pospešili bodo uvajanje novih tehnologij, kot češnjo na smetani pa so napovedali tudi prihod ameriške legende mustanga. Skratka, pri Fordu so še kako resno so vzeli svoj novi slogan "Go further", jasno pa je, da je glede na položaj Evrope vse skupaj tudi dokaj tvegano. A saj veste, kdor ne riskira (in investira), ne profitira!