Za pešce skrbi tudi policija

Varnost pešcev je po zagotovilih policije vključena med prioritetne naloge, s katerimi se poskuša izboljšati varnost cestnega prometa. Na ravni države so načrtovani poostrena nadzora in druge aktivnosti, in sicer med 6. in 11. januarjem 2012 ter med 1. in 7. oktobrom. Termini so nalašč izbrani v začetku leta in jeseni, saj se takrat krajša dan, prometne razmere pa se slabšajo, zato so pešci v tem obdobju še bolj izpostavljeni. V teh aktivnostih sodeluje več ministrstev, državni organi, civilna družba... Način nadzora je različen. Običajno se izvaja na mestih, kjer se dogajajo tovrstne prometne nesreče in kjer je zaznati veliko ogrožanj pešcev. Poostreni nadzori so usmerjeni v ugotavljanje in preprečevanje kršitev pešcev in v ugotavljanje kršitev, ki jih storijo vozniki motornih vozil in z njimi ogrožajo pešce. Nadzor lahko izvaja policist pešec, ki je lahko na križišču, cesti, avtobusnem postajališču, pri zaznamovanem prehodu za pešce... Nadzor se izvaja tudi s patruljnimi vozili, ki naletijo na prekršek, ter s civilnimi vozili in vozili z vgrajenim sistemom Provida. Sicer pri policiji zatrjujejo, da je skrb za nalogo pešcev celoletna naloga policistov in ni omejena le na poostrene nadzore.

Vozniki morajo pešcem pustiti tisto, kar je njihovo

Največkrat usodne poškodbe glave

Občutljivosti pešcev pri srečanju s pločevino se zavedajo tudi proizvajalci avtomobilov, ki temu področju namenjajo vedno več pozornosti. Verjetno tudi zaradi točkovanja na testih varnosti Euro NCAP, ki v svoj sestavni del ocene vključuje tudi, kako se avto odzove ob trku s pešcem in kakšno varnost mu zagotavlja. Teste opravijo tako, da simulirajo nesrečo z odraslim pešcem in otrokom, pri čemer pride do trka pri hitrosti 40 km/h, natančno pa testirajo, kaj se ob trku dogaja s spodnjim in zgornjim delom nog pešca in glavo otroka ter odraslega. Bolje se izkažejo tisti avtomobili, ki imajo "pešcem prijazne" (bolj fleksibilne) odbijače in pokrove motorja, napredek pa je na tem področju zares očiten. Po raziskavah ob trku avtomobila s pešcem sicer, kar zadeva lažje in srednje hude poškodbe, največkrat pride do poškodb spodnjih okončin in medenice (skupno 37 odstotkov) ter glave (35 odstotkov), pri hujših poškodbah in smrtnih nesrečah pa je kar v 80 odstotkih usodna poškodba glave. Ko smo že pri avtomobilih: naslednja stvar, ki bo izboljšala varnost pešcev, bo njim namenjena zračna blazina, ki jo je prvi že začel vgrajevati Volvo in ravno pred dnevi z modelom V40 dosegel rekordne rezultate na omenjenih testih.