Minister za kmetijstvo in okolje Bogovič je izpostavil, da so ključni pogovori, povezani z obvoznico, potekali že maja. Medresorska delovna skupina, ki je bila imenovana 21. maja, je do 29. maja pripravila vse rešitve; različice kratkoročnih rešitev in tudi opredelitev do sprejema državnega prostorskega načrta (DPN). Pri pripravi te različice je potekala tudi priprava okoljskega poročila, ki pa bo zdaj dopolnjeno.

Dodana vrednost dogovarjanj je v tem, da se pri izbrani različici, ki bo verjetno tekla skozi Barje, nadomestne habitate s tehničnimi rešitvami s prej predvidenih 250 hektarjev zmanjša na 90 hektarjev kmetijskih zemljišč, kar bo pomenilo tudi bistveno pocenitev obvoznice. Ta je prvotno stala 112 milijonov evrov, od tega so 60 milijonov evrov stali nadomestni habitati. Dogovorili so se tudi, da se v zvezi z različico Lisičje vnese v okoljsko poročilo čim več argumentov, ki jasno govorijo o nesprejemljivosti te različice, je dejal Bogovič.

Iz današnje tiskane izdaje Dnevnika: Janša od SLS pričakuje zamenjavo ministra Bogoviča, stranka ga ne da

Takšno okoljsko poročilo je v pripravi in bo v javno razgrnitev šlo v oktobru. To pa bo tudi osnova, da bi vlada na seji konec leta že lahko sprejela različico, po kateri bi ta obvoznica potekala. Od tu naprej po zagotovilih ministrstva za infrastrukturo in prostor ter direkcije ceste potrebujejo največ eno leto, da pridejo do dokončnega državnega prostorskega načrta. To pa bo osnova za pridobitev gradbenega dovoljenja, je pojasnil.

Na vprašanje, ali je k pospešku pri dogovorih pripomoglo tudi pismo predsednika vlade Janeza Janše glede razmisleka o zamenjavi Bogoviča zaradi zamud pri gradnji obvoznice, je slednji odvrnil, da so bile rešitve na mizi že konec maja, današnji sestanek pa je bil dogovorjen že v začetku tedna. Sicer pa je poudaril, da ni človek, ki bi se "oklepal stolčkov". "Želim korektno in pošteno delati. Mislim, da sem v teh mesecih tudi tako deloval. Drugi pa so poklicani za to, da presodijo, ali je to delo dovolj dobro ali ne. Sam s temi sodbami nimam kakšnih velikih težav," je povedal Bogovič.

Nezadovoljni z dogovorjenim

Tudi župan Škofljice Ivan Jordan in župan Iga Janez Cimperman sta po sestanku, ki se ga je sicer poleg predstavnikov pristojnih ministrstev udeležilo 13 županov razvojne osi 3a, izrazila zadovoljstvo nad dogovorjenim. Kot je poudaril Jordan, je bil sestanek zahteven, a zelo ploden. Minister je dal besedo in postavili so tudi roke, povezane z umestitvijo obvoznice v prostor. Konec oktobra pričakujejo javno razgrnitev, konec leta pa umestitev različice pri vladi.

Kot je še dejal župan, so sprva nameravali 3. septembra v celoti zapreti regijsko cesto, vendar so se po današnjem dogovoru odločili, da takšnega protesta ne bodo izvedli.

Kot poročamo v današnji tiskani izdaji Dnevnika, je Izvršilni odbor SLS Bogoviča na ponedeljkovi seji soglasno podprl, saj so ocenili, da dela dobro. O tem, da ga ne nameravajo zamenjati, je Žerjav na koalicijskem sestanku dan po prejemu pisma obvestil premierja, pogovor med njima pa je bil, pravijo naši viri, zelo oster.