Dr. Franc Rode v včerajšnji izjavi za javnost, ki je bila obenem edini odziv slovenske RKC, prijateljstva z mamo Petra S. (Tanjo Bredo S.) "izpred skoraj petdesetih let" ne taji. To je izrecno napisal. Ostro pa je zanikal "vse trditve o prelomitvi duhovniškega celibata in o domnevnem očetovstvu". Objavljena zgodba je po Rodetovih besedah neresnična in ga prikazuje v neresnični luči; v članku je po njegovem najti izmišljene in polresnične trditve. Zatrdil je tudi, da od Petra S. ni nikoli osebno prejel "zahteve po preverjanju sorodstvene povezave", in napovedal, da bo v obrambo svojega dobrega imena uporabil vsa pravna sredstva, za kar je že pooblastil odvetniško pisarno Zidar Klemenčič. Sicer pa je Delovo zgodbo v intervjuju na radiu razglasil za nekulturen in nizkoten medijski poseg, ki se bo Delovi hiši še maščeval…

Kardinal Rode se testu očetovstva ne bo izmikal

Na naše vprašanje, ali bi pristal na ugotavljanje očetovstva s primerjavo DNK, če bi takšno zahtevo dobil od Petra S. ali od njegovega zastopnika, pa smo dobili naslednji odgovor: "V besedilu članka je zapisano, da mati domnevnega sina Rodetovo očetovstvo že zanika (v izjavi za javnost je Rode napisal, da jo odločno zanika, op. p.), vendar je g. kardinal, če bo za ugotavljanje resnice to potrebno, pripravljen tudi na primerjavo DNK"..

Po pisanju Dela naj bi kardinal Rode in omenjena Tanja Breda prijateljevala v drugi polovici 60. let, ko je dr. Rode služboval in bival pri Sv. Jožefu v Celju, potem ko se je leta 1965 kot 31-letni doktor teologije vrnil iz Pariza. V članku neimenovana priča dogajanj iz tistih časov, ki je menda pripravljena pričati tudi na sodišču, naj bi novinarju potrdila, da je bilo v fari, kjer je tedaj mlado dekle živelo, veliko zgražanja zaradi njune domnevne romance. Kot so povedali še nekateri drugi, naj bi zahajala v naravo, hodila v bazen in kino, na enem od teh druženj pa naj bi se jima blizu Šempetra pripetila tudi prometna nezgoda (domnevno s črnim renaultom), zaradi katere naj bi bil Rode hospitaliziran v celjski bolnišnici. Tanja Breda S., ki se je tedaj pisala drugače, naj bi bila po lastnih besedah v "intimnih odnosih" z Rodetom leta 1969; sama je bila tedaj komaj polnoletna, dr. Rode pa jih je štel 34.

Peter S., ki zdaj menda kot poslovnež živi na Bližnjem vzhodu, naj bi se rodil leta 1970 v Nemčiji. Da bi ugotovil, ali je kardinal Rode njegov oče, naj bi letos maja v Sloveniji najel odvetnico, s pomočjo katere naj bi zahteval test očetovstva. Ko smo poskušali priti v stik z odvetnico, da bi zgodbo vsaj deloma potrdili, nam je novinar Dejan Karba dejal, da se je medtem menda izkazalo, da je povezana z Rodetom (več kot pol leta naj bi pridobivala Rodetov uradni naslov, na katerega naj bi mu poslala zahtevo za ugotavljanje očetovstva). Zato je Peter S. najel drugega odvetnika, tokrat v Nemčiji. Sredstva zanj naj bi - tako pravi novinar - zagotovil neki visoki tuji klerik oziroma RKC. Za zdaj Peter S., ki naj bi v otroštvu po Karbovih besedah živel nekaj časa tudi v sirotišnici, o svojih gotovostih in domnevah z drugimi novinarji noče govoriti.

Petrova mati naj ne bi vedela, kdo je oče

Po navedbah Dela 61-letna Tanja Breda S. zanika, da bi bil Rode oče. "Ne, ne, Rode ni Petrov oče," naj bi dejala, kar je najbrž podlaga za Rodetovo trditev, da gospa domnevo o očetovstvu zanika. Toda k temu naj bi obenem dodala: "Ne spomnim se. Ne vem, kdo je oče." Komentirala naj bi tudi njuno podobnost in nato spremenila temo pogovora. Tako piše Delo. Peter S. v članku tudi zatrjuje, da je kardinala Rodeta srečal pri petih letih, ko sta z mamo v Sloveniji obiskala neko sorodnico, pri kateri je bil tudi dr. Rode.

Na kardinala Rodeta smo poleg vprašanja, ali bi pristal na ugotavljanje očetovstva z metodo DNK, če bi tako zahtevo dobil, naslovili še vrsto drugih vprašanj. Med drugim, ali je v času, ko se je družil s Tanjo Bredo S., imel prometno nezgodo, ali je bil zaradi te hospitaliziran v celjski bolnišnici, ali je kdaj srečal Petra S., ali je dobil kakšno njegovo pismo in ali je kdaj koli pred objavo obremenjujoče zgodbe slišal, da ga kdo dolži očetovstva. Dr. Rode nam na ta vprašanja ni odgovoril. Zapisal je le (oziroma so), da je že zavrnil "glavni del trditev" v obremenjujočem članku. Po radiu pa se je včeraj davne ljubezni spominjal takole: "Ko sem se po dolgih letih študija v Parizu sredi šestdesetih let vrnil v domovino, se je na mestu, kjer sem opravljal svojo službo, spletlo lepo prijateljstvo z dekletom. To prijateljstvo bi lahko preraslo v ljubezen, a sva se sporazumno odpovedala drug drugemu zaradi višje vrednote: mojega duhovniškega poslanstva. Šla sva vsak svojo pot. Nikoli se nisva toliko zbližala, da bi se iz tega lahko rodil otrok, kar je gospa potrdila tudi v objavljenem članku. Razšla sva se nekako tako, kakor sta se Črtomir in Bogomila iz Krsta pri Savici odpovedala zemeljski ljubezni iz višjih razlogov." Glede domnevne podobnosti med njim in Petrom S. pa je dejal, da je sklepanje o očetovstvu na podlagi podobnosti zelo neresno.

Na apostolskega nuncija v Sloveniji msgr. Juliusza Janusza smo prav tako naslovili vrsto vprašanj, a tudi nunciatura se je včeraj zavila v molk. Zgovorni so bili le naši viri v Cerkvi, katerih informacije so se doslej še vedno izkazale za točne, na primer informacija, da je prav domneva o očetovstvu razlog za umik Urana z vseh javnih funkcij in SŠK, kar so v slovenski katoliški cerkvi maja najprej zanikali, nato pa čez dva meseca le potrdili.

Po mnenju naših virov gre zelo verjetno za maščevanje kroga Uranovih podpornikov. O sankciji zoper Urana je bil obveščen (ali je sodeloval pri njenem sprejemanju) že prejšnji nuncij Abril y Castello. V tem času pa je kardinal, ki nikoli ni skrival svojega stališča, da se mu Uran ni zdel primerna izbira za ljubljanskega nadškofa, še sedel v rimski kongregaciji za škofe in soodločal. Kot prefekt se je namreč upokojil 4. junija lani. Dr. Rode je sicer javno zanikal, da je sodeloval pri odločanju o Uranovi usodi, a mnogi cerkveni poznavalci trdijo, da je to težko verjeti. Prav nihče od naših sogovornikov pa do objave zgodbe o domnevnem Rodetovem otroku o tem ni nikoli slišal niti govoric.