Nepremičnine na območju Masarykove ceste, ki jih trenutno zaseda ljubljanska avtobusna postaja, se prodajajo skupaj, in sicer po izhodiščni ceni 1,09 milijona evrov (brez DDV), s plačilom v enkratnem znesku. Rok za posredovanje ponudb je 12. september do 15. ure.

Kot je razvidno iz javnega poziva Slovenskih železnic, lahko zainteresirani ponudniki v sedmih dneh po objavi razpisa prevzamejo razpisno dokumentacijo za oblikovanje ponudbe za nakup nepremičnin na sedežu železnic ali na spletni strani družbe.

Po zakonu zavezani javnemu zbiranju ponudb

Dimitrij Podobnik s Slovenskih železnic je danes za STA pojasnil, da so javni razpis za prodajo zemljišč objavili zato, ker so po zakonu zavezani javnemu zbiranju ponudb. "Na razpis se lahko javi kdorkoli, predvidevamo, da se bosta javila ali Mestna občina Ljubljana ali Emonika," je zatrdil Podobnik in dodal, da je cena za zemljišča določena s strani pooblaščenega cenilca.

V Emoniki pogoje razpisa, vključno s ponujeno ceno, obravnavajo in za zdaj tega ne morejo komentirati.

Direktor Emonike Csaba Toth pa je danes za STA dejal, da so omenjena zemljišča le eden od mnogih odprtih vprašanj vezanih na zemljišča, a kljub temu zelo pomemben. Po njegovih besedah je žalostno, da je oglas objavljen tako pozno, saj razprave med Avtobusno postajo Ljubljana, Mestno občino Ljubljana in Slovenskimi železnicami o teh zemljiščih potekajo že več kot tri leta brez rezultatov.

Ni več ovir za prodajo zemljišč

Spor med Slovenskimi železnicami in Avtobusno postajo Ljubljana glede omenjenih zemljišč je sicer skorajda razrešen. Kot je povedal Podobnik, sta se obe strani zavezali, da spor rešita in dogovor je zdaj na ravni, da ni več ovir za prodajo zemljišč. Na zemljišče je sicer dana plomba - ta bo z dokončnim dogovorom umaknjena -, ki pa pravnega prometa ne preprečuje, je dejal Podobnik.

Masarykov bulvar je sicer po Podobnikovih besedah z gradnjo Potniškega centra Ljubljana povezan v smislu, da zajema isti zazidalni načrt. "Mestna občina Ljubljana se je namreč odločila, da bo plačilo komunalnega prispevka dobila v naravi in je sklenila dogovor z investitorjem, da zgradi Masarykov bulvar," je dejal.

Medtem ko je prvotna pogodba po njegovih besedah predvidevala, da Mestna občina Ljubljana pridobil zemljišča za gradnjo infrastrukture, je menda to v novi pogodbi spremenjeno, in sicer tako, da Emonika sama pridobi zemljišča, zgradi javno infrastrukturo in jo nato proda občini.

Zemljišče na območju Masarykove ceste sicer ni edino, ki zavira začetek gradnje Emonike. S podobno situacijo se železnice soočajo na območju Vilharjeve ceste, kjer pa gre, tako Podobnik, za manjše zadeve, povezane s širitvijo ceste za avtobusno postajo mestnega prometa. "Zadevo pripravljamo in jo bomo v kratkem rešili," je zatrdil.

Zemljišča, ki neposredno zadevajo Potniški center Ljubljana, so po Podobnikovih pojasnilih ali v lasti Emonike - to so tista zemljišča, ki jih je Emonika dobila kot vložek železnic - ali zemljišča, na katerih so železnice dale stavbno pravico. Pri slednjih gre za zemljišča, kjer bo zgrajen javno logistični del, ki ga je Emonika dolžna predati Slovenskim železnicam, in potem bo na večini teh zemljišč stavbna pravica ugasnila.

Po Podobnikovem poznavanju Emonika sicer še vedno ni uredila problematike z zemljišči na severni strani Vilharjeve ceste, katerih lastniki so zasebniki. Postopek se je, tako Podobnik zataknil in Mestna občina Ljubljana je prevzela obveznost, da razlasti lastnike omenjenih zemljišč. To pa bo trajalo in zato je v zazidalnem načrtu dovoljena fazna gradnja, je dejal.

Železnice glede Emonike opravile svoj del

Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes pa je za STA dejal, da so železnice glede Emonike opravile svoj del in to razmeroma hitro, v nekaj mesecih po prejemu dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja. Kot je poudaril, si na železnicah želijo čimprejšnjega začetka gradnje Potniškega centra Ljubljana.

Je pa Mes dejal, da so od Emonike šele v začetku maja pridobili popolno dokumentacijo za pridobitev gradbenega dovoljenja in takoj dali soglasje za vlogo dovoljenja. Železnice so po njegovih pojasnilih ob oddaji soglasja podale 43 pripomb na dokumentacijo. "Vse pripombe temeljijo na zakonskih obvezah in z njimi se strinja tudi Emonika," je dejal prvi mož Slovenskih železnic.

Mes je za STA še pojasnil, da je pogodba o skupnem vlaganju jasna in ne predvideva nikakršnih sredstev s strani države. "Gre za odnos med dvema družbenikoma, to sta Trigranit in Slovenske železnice. Po tej pogodbi mora Emonika zagotoviti celotna finančna sredstva za projekt," je zatrdil Mes, ki sicer dopušča možnost, da bi država vendarle primaknila nekaj zraven, morda tudi prek evropskih sredstev.

Medtem ko Trigranit pričakuje pridobitev gradbenega dovoljenja za Emoniko do oktobra in odprtje javnega dela konec leta 2014, na železnicah poudarjajo, da naj bi skladno z načrtom gradnja trajala dve leti, kar je realno, da pa je časovnica odvisna predvsem od financiranja.