Po slabi zimi in ko je postalo jasno, da denarja za novo štirisedežnico na vrh Vitranca ne bo več, so muzejsko žičnico še enkrat prebarvali in obnovili, Vitranc 2 pa je vnovič prestal strogi tehnični pregled. Nov slovenski pravilnik o pogojih obratovanja žičnic za take naprave določa tako stroge pogoje, da bi Vitranc 2 prihodnje leto lahko zagnali le ob (pre)dragih vlaganjih v vzdrževanje. Pomočnik direktorja RTC Žičnice Kranjska Gora Roman Slivnik je potrdil, da je letošnja poletna sezona za Vitranc 2 zadnja. Najstarejša delujoča slovenska sedežnica bo tako tista na Zelenici, ki je osem let mlajša od Vitranca in se ji prav tako ne obeta več prav dolgo življenje.

Poletna sezona dobra

Poletna sezona bo v Kranjski Gori sicer v polnem zamahu trajala še do prihodnjega konca tedna, štirisedežnica Vitranc 1 in muzejski Vitranc 2 pa bosta potnike vozila ob koncih tedna še do konca oktobra. "Nad letošnjo poletno sezono se ne moremo pritoževati, srečo imamo z vremenom, tako da smo imeli za 12 odstotkov več gostov kot lani, največ na račun dnevnih gostov," je pojasnila Klavdija Gomboc z RTC Žičnic Kranjska Gora.

Ustavljeni Vitranc 2 bo tako za prihodnje leto pomenil precejšnjo praznino v kranjskogorski poletni turistični ponudbi. "Tega se zavedamo. Julija 1990 smo s to napravo prepeljali manj kot pet tisoč potnikov, letošnjega julija več kot osem tisoč! Je priljubljen med tujimi turisti kot prevoz na razgledno točko, med domačimi pa kot izhodišče za čudovite planinske ture," je še pojasnila Gombočeva.

Vozil je tudi Tita

Žičnica Vitranc 2 ima bogato zgodovino. Dolga je tisoč metrov, naredi 450 metrov višinske razlike, zgrajena je bila leta 1958, ko so z vrha Vitranca speljali še dve smučarski progi. Eno bolj "družinsko" in drugo, ki je vse do zaprtja veljala za najbolj strmo in zahtevno pri nas. Mimogrede, z Vitrancem se je leta 1967 popeljal tudi takratni predsednik Jugoslavije Josip Broz - Tito z ženo Jovanko, kar je bilo za Kranjsko Goro v tistih časih pomemben dogodek. Smučarskih prog niso nikoli teptali, saj sta bili za strojno obdelavo povsem nedostopni. Prav zaradi tega, predvsem pa zaradi nevarnosti (na tem delu so beležili tudi smučarske nesreče s smrtnim izidom) so smučišče v začetku 80. let prejšnjega stoletja zaprli, žičnica pa je od takrat naprej vozila le še poleti.

Že nekaj časa imajo kranjskogorski žičničarji pripravljene projekte za novo štirisedežnico na vrh Vitranca z dvema modernima smučarskima progama. Kar tri leta so se mučili s pridobivanjem gradbenega dovoljenja, vmes pa je zmanjkalo denarja za drago naložbo, ki je zaradi zahtevnega terena ocenjena na več kot pet milijonov evrov. Ob dejstvu, da je podjetje RTC Žičnice Kranjska Gora imelo lani 3,5, predlani pa štiri milijone evrov prihodkov in le nekaj deset tisoč evrov dobička, je jasno, da si kranjskogorski žičničarji take naložbe sami ne morejo privoščiti. K temu dodatno prispeva dejstvo, da bodo še nekaj časa plačevali kredite za naložbe v sedežnice Dolenčev rut, Podkoren, Kekec in Vitranc 1. Podjetje ima kar devet milijonov dolgoročnih in dva milijona kratkoročnih obveznosti.

Brez državne pomoči ne bo šlo

"Trenutno ni nobenega razpisa, na katerega bi se lahko prijavili, pa tudi za v bodoče nam slabo kaže. Brez pomoči države ali denarja iz Evropske unije pa ne bo šlo. Dejstvo je, da so žičnice kot infrastruktura nerentabilne. Tudi v tujini. Naše mnenje je, da bi morale biti žičnice del državne infrastrukture in da nam bi pristojno ministrstvo moralo pomagati pri gradnji oziroma obnovi. Tako pa žičničarji pod ministrstvo za infrastrukturo spadamo samo, ko nas je treba nadzirati. Ko pa bi radi zaprosili za kakšno subvencijo, pa spadamo pod ministrstvo, ki je trenutno pristojno za turizem. Tam pa denarja ni," je tegobe malodane vseh slovenskih žičničarjev pojasnil Roman Slivnik.