Marko Lotrič, Lotrič meroslovje, gazela Gorenjske:

Projekt Gazela ima resnično velik medijski in poslovni odmev. Večja prepoznavnost nam je odprla nove poslovne priložnosti in izzive. Postajamo meroslovno okno slovenskega gospodarstva na globalnem trgu.

Rezultati inovacij se kažejo v širitvi obsega, saj trenutno izvajamo 101 meroslovni postopek. S partnerskim odnosom do odjemalcev razvijamo nove pristope in se s tem še bolj približamo potrebam gospodarstva. V preteklem obdobju smo tako uspeli kot prvi v širši regiji akreditirati določene zahtevne postopke merjenja na področjih temperature, dolžine, sile ter hitrosti in pretoka plinov.

Veliko energije smo vložili v delovanje zunaj meja. Tako smo prisotni na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini, Srbiji in Makedoniji, kjer se že kažejo prvi rezultati.

Vse to nam ne bi uspelo brez lastnega razvoja programske opreme Qtree, s čimer smo uspeli avtomatizirati meroslovne in poslovne procese ter s tem skrajšali čas izvedbe merilnih postopkov.

Inovativnost Slovenije bi zagotovo lahko dosegli z sinergijami vseh razpoložljivih virov in kompetenc. Moramo se zavedati svojih prednosti, ki temeljijo na lastnem znanju, s katerim bomo dosegli tehnološki preboj. Inženirjem moramo dati možnost prenosa dobrih praks in izkušenj na vse gospodarske panoge, saj nas bodo sodelovanje, poštenje, zaupanje ter sledenje enotnemu cilju, pripeljali do želenih rezultatov.

Jure Pompe, Xlab, gazela Osrednje Slovenije:

Naslov regijskega zmagovalca je pripomogel k ugledu in prepoznavnosti podjetja v Sloveniji. Poleg tega je zelo pozitivno vplival na notranjo klimo v podjetju, saj vsak rad sodeluje v ekipi, ki zmaguje.

Še predlog za Dnevnikovo ekipo, ki pripravlja projekt Gazela: na spletni strani gazela.dnevnik.si vsaj del vsebine posredujte tudi v angleščini. Glede na to, da je naše podjetje izrazito izvozno usmerjeno, smo bili nekoliko razočarani, da se z naslovom regijske gazele nismo mogli pohvaliti pred našimi poslovnimi partnerji v tujini.

In zakaj ter kako še rastemo? Z brezmejnimi idejami in odgovornim delom. Računalništvo v oblaku omogoča prodajo inovativnih računalniških rešitev po vsem svetu. Po drugi strani to pomeni, da je tudi konkurenca globalna. Za uspeh je torej treba biti na svojem področju med najboljšimi na svetu.

Da bi Slovenija spet šla po poti razvoja, je treba odpreti miselnost in spoznati, da je Slovenija lep, a zelo majhen košček sveta.

Boštjan Gaberc, Mikrografija, gazela dolenjsko-posavske regije:

Sodelovanje pri projektu Gazela in s tem obe priznanji, ki smo ju prejeli v letih 2009 in 2011, so nam prinesli predvsem večjo lokalno prepoznavnost. Glede na to, da večinoma poslujemo s podjetji v B2B, nas do prve razglasitve dolenjsko-posavske gazele mnogi niti niso poznali. Po prejemu priznanja smo tudi pogosteje sodelovali z lokalnimi mediji, ki so želeli z nami narediti intervju oziroma napisati prispevek o nas in o naši dejavnosti, kar vse je pripomoglo k naši večji prepoznavnosti. Naša prepoznavnost se je povečala tudi v poslovnem krogu drugih panog, kar posledično pomeni, da nam je zdaj lažje pristopiti h kateremu izmed menedžerjev večje družbe. S povečanjem promocije na račun gazel smo povečali tudi zavedanje o tehnoloških in zakonodajnih možnostih na področju obvladovanja dokumentov ter s tem promovirali našo dejavnost.

V našem naboru rešitev in storitev je več orodij, ki neposredno ali tudi posredno vplivajo na zmanjševanje stroškov. Z relativno nizkimi zagonskimi stroški uvedbe rešitve lahko podjetja precej prihranijo, predvsem pa imajo v času, ko ni dovolj prostora in časa za dolgotrajno analiziranje, ob sprejemu odločitev na voljo prave informacije ob pravem času. Dokumentni sistemi in zakonodaja prav tako omogočajo, da se papirna dokumentacija uniči, v prostorih arhiva pa uredi pisarne, prodajno mesto ali se jih celo odda v najem. Zaradi teh dejavnikov spadajo naše rešitve v času krize med bolj zaželene.

In kaj storiti, da bi šla tudi Slovenija znova po poti razvoja in rasti? Z našega vidika se zagotovo premalo naredi na področju delovne zakonodaje in obremenitve plač visokoizobraženega kadra. V primerih, ko bi lahko pridobili večji posel doma ali na tujem, pa nam bodisi zmanjka nekaj centov pri ponudbeni ceni zaradi nekonkurenčnega trga delovne sile v primerjavi z vzhodnoevropskimi državami ali državami Bližnjega vzhoda. Dobro bi bilo tudi pospešiti informatizacijo javne uprave z namenom pohitritve in izboljšanja postopkov ter zmanjšanja zaposlenih. Če se zadeve resnično ne bodo začele hitro in konkretno spreminjati ter se ne bo hkrati ustvarilo prijaznejšega okolja za investitorje, težko verjamemo, da bomo še kdaj dohiteli preostale države članice Evropske unije oziroma obdržali enak standard, kot smo si ga zgradili v zadnjih nekaj letih.

Vlado Karoly, GMT, gazela dravsko-pomurske regije:

Priznanje gazela za nas in za naše okolje ni bilo znamenje, da lahko počivamo na lovorikah minulega dela, temveč da načrtujemo svetlo prihodnost v teh kriznih časih ter da še bolj izpopolnimo našo predanost in odgovornost do poslovnih partnerjev ter okolja, v katerem delamo in živimo.

Najpomembnejše od vseh dosežkov je, da smo v pomurskem okolju, ki je po nezaposlenosti pri vrhu slovenske lestvice, zaposlili nove sodelavce, ki so pomagali pri rasti našega podjetja.

Naše izkušnje, dostopnost kupcem, poznavanje terena, predvsem pa naša prožnost na trgu ter ljudje, ki so zaposleni pri nas, so nam omogočili, da v času, ko je na pohodu recesija, nismo stagnirali ali nazadovali, temveč smo prav nasprotno z negativnimi napovedmi v gospodarstvu in finančnem krču za področje avtomobilske industrije rasli. Resda smo morali okrepiti svoje dejavnosti na področju komerciale in marketinga, a smo hkrati postajali največji trgovec z avtomobilskimi deli v Sloveniji. Razvoj podjetja v tem času še vedno narašča, kar se je v preteklem obdobju pri poslovanju odražalo tudi v velikih investicijskih naložbah v nove poslovalnice.

S svojega zornega kota podjetnika lahko v prispodobi iz naše branže povem, da sta za rast, poleg geografskega večanja tujega trga in primerljivih cen, možni le dve alternativi v domačem okolju. To sta razvoj in pospeševanje prodaje novega izdelka ali pa pospeševanje povečanja uporabe že znanega izdelka. Pomembna je predvsem prilagodljivost na trgu, ki vedno odloča o usodi vsakega podjetja. Tako kot v našem podjetju že ves čas potekajo spremembe na področju notranje organizacije in optimizacije delovnih procesov, tako bi morali podobni procesi že zdavnaj potekati tudi v velikem številu gospodarskih družb drugod po Sloveniji. Nekateri lastniki podjetij so pozabili, da se pot do uspeha začne z naložbami v razvoj in v lastne produkte ter ob pomoči vzajemne poslovne podpore podjetij v domačem okolju, zato pa toliko raje iskali zavetje v tujih okoljih s cenejšo delovno silo ter dobičke vlagali v posle, ki so nekaterim prinesli le kratkotrajne osebne koristi. Kljub temu da je pot uspešnega razvoja in rasti tek na dolge proge, vseeno upam, da se bo Sloveniji uspelo izviti iz trenutnega gospodarskega krča, le veliko volje in optimizma bo treba pokazati in končno dojeti, da vsak dober posel ne prinaša samo prihodka, temveč še več gospodarske in družbene odgovornosti.

Tine Vadnal, Kolektor Koling, gazela primorsko-notranjske regije:

Presenetljivi naslov regijskega zmagovalca je vsekakor prispeval k večji prepoznavnosti in ugledu podjetja, s tem pa tudi možnosti za nove priložnosti. Glede na krizo v gradbeništvu smo iskali nove možnosti in izzive, hkrati pa poiskali tudi znotraj podjetja vse možne rešitve. Upoštevali smo že večkrat izrečeno in zapisano načelo, da je kriza hkrati tudi priložnost. Glede na podatke o rezultatih malih in srednje velikih podjetij smo se otresli miselnosti, da je vse narobe, saj ta podjetja sama ustvarjajo poslovno okolje in se bolj kot z birokrati in državo ukvarjajo s pridobitvijo dela, načrtovanjem in uresničitvijo visoko postavljenih ciljev.