Kot je povedal, je težko soditi o tem, kaj je bilo krivo za današnjo nesrečo. "Lahko vam povem, da mi na Štajerskem danes nismo leteli, kljub temu, da smo imeli potnike. Ostali verjetno tudi ne. Vremenska situacija, da bo atmosfera labilna, je bila predvidljiva že včeraj zvečer. Zgodaj zjutraj je bila fronta že na Alpah, in če pogledamo, da je nevihta od Ljubljane do Maribora potrebovala slabo uro … V tej situaciji je bolje odpovedati polete in potnike ter iti na kavo," je za Dnevnik.si povedal Kralj.

"Kar se tiče varnostnih zadev, vsak šolan pilot bi moral obvladati varnostne postopke. Kot drugo, baloni so zračna plovila in podlegajo istim zakonom in postopkom kot vsa zračna plovila, ki letijo v Republiki Sloveniji. Zadeva je zakonsko regulirana in v skladu s pravilniki. Balon mora biti registriran in pregledan. Obstajajo postopki za predpoletni pregled, za zadeve med samim letom, pilot pa mora imeti tudi licenco, ki jo je opravil pred državno komisijo. Tudi potnike mora spoznati z nevarnostmi, ki se dogajajo. Če se to vse naredi, je polet z balonom med najbolj varnimi prevozi po zraku," zagotavlja Kralj.

Več o današnji nesreči si lahko preberete na tej povezavi.

Za polete se vsak pilot odloča po svoji vesti

Kot je razložil, se za polete odloča vsak pilot po svoji vesti. "Ravno zaradi tega pa mora biti usposobljen na področju meteorologije, poznavanja balona, kaj lahko naredi. Večji kot je balon, večje so nevarnosti. Z njim je namreč v kakšnih kritičnih situacijah veliko težje upravljati. Če je danes pihal premočan veter, se zna zgoditi, da se s tem balonom ni dalo upravljati. S tako velikimi baloni se v labilni atmosferi ne bi smelo leteti."

Balon, ki je danes strmoglavil, je prevažal 32 potnikov. "Ta balon je bil edini tako velik v Sloveniji in tudi daleč naokoli. Avstrijci takšnih sploh nimajo, pa imajo približno enako konfiguracijo terena kot pri nas. Ti baloni potrebujejo veliko površino za pristanek, polet, velike košare so. En pilot težko obvlada 36 ljudi."

Kot je dejal Kralj, imajo v tujini predpise, da morata s takšnim balonom leteti dva pilota. "Pri nas to še ni regulirano. Zdaj prihajajo novi predpisi, ki bodo verjetno regulirali tudi takšne zadeve. Vse to ni pogoj, da bi se lahko zgodila takšna nesreča, kot se je zgodila danes. Še enkrat poudarjam, če bi se upoštevali vsi predpisani aspekti, se takšna nesreča po vsej verjetnosti ne bi zgodila."

Balonarske nesreče so redke, a se dogajajo

"Nevarnost je, ko se posameznik preceni"

Območje, kjer se je zgodila nesreča, je sicer zelo varno za letenje, je zagotovil Kralj. "Nevarnost je le, če se posameznik preceni in ne zna upoštevati nastale situacije. Zgodi se tudi, da se vreme tudi v zraku spremeni. Postopek je tak, da takoj ko vidiš, da se nekaj dogaja, čimprej pristaneš in pospraviš balon. Drugi, manjši balon je danes pristal brez večjih težav. Res pa je, da je bil na njem pilot, inštruktor letenja, ki ima za sabo tisoč ur v zraku, ne vem pa, kaj je bilo z drugim pilotom."

"Človek mora biti tako visoko usposobljen, da takrat ne razmišlja, ampak ukrepa podzavestno," je še enkrat poudaril. "V letalstvu se zadeve namreč izredno hitro dogajajo in nikoli ni kriva le ena stvar, temveč se stopnjujejo. Kar naenkrat je tu deset težav."

Sicer sta v Sloveniji trenutno dve pilotski šoli za toplozračne balone, včasih so bile štiri. Ena je na Ptuju, druga v Ljubljani.