V Mestni občini Ljubljana (MOL) sicer kmalu načrtujejo še več parkirišč P+R (parkiraj in se pelji) na obrobju mesta. Kot so pojasnili, je še za letos predvideno odprtje tovrstnega parkirišča na Rudniku, okoli novega leta pa bo po sistemu P+R začelo obratovati tudi 180 parkirnih mest v kleti trgovskega centra pri križišču Zaloške in Chengdujske ceste, ki ga gradijo v okviru javno-zasebnega partnerstva.

Še več kot deset tovrstnih parkirišč

Ljubljanski prostorski načrt sicer predvideva več kot deset tovrstnih parkirišč. Kako kaže z njihovo ureditvijo, še ni jasno. Na MOL pojasnjujejo le, da preverjajo lastništva zemljišč, kjer so parkirišča predvidena.

Zaenkrat je tako dnevnim migrantom v prestolnico, ki s parkirnino za parkiranje na obrobju mesta prejmejo tudi dve vozovnici za mestni potniški promet, na Dolgem mostu na voljo 217 parkirnih mest, garažna hiša v Stožicah pa vključuje 1220 parkirišč. Za razliko od Dolgega mostu, kjer po podatkih Javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice (LPT) na dan parkira okoli 280 vozil, pa parkirišče v Stožicah čez dan ostaja bolj prazno - na njem dnevno parkira le med 20 in 30 avtomobilov.

1,2 ali 2,4 evra na dan

Na MOL pojasnjujejo, da se je zaradi uporabe parkirišč P+R povečalo tudi število prepeljanih potnikov z javnim mestnim prometom, a po njihovih navedbah "ne gre za posebno velike številke". Parkirnina, s katero vozniki prejmejo tudi dve vozovnici za javni mestni promet, veljavni na dan plačila, na Dolgem mostu znaša 1,2 evra na dan, v Stožicah pa 2,4 evra na dan.

Z omenjenima parkiriščema - Dolgi most je začel obratovati leta 2001, Stožice pa leta 2010 - sicer upravlja LPT. Od parkirnin na Dolgem mostu so letos v prvi polovici leta zabeležili slabih 40.500 evrov prihodka, lani v celem letu pa nekaj manj kot 73.500 evrov. V Stožicah, kjer je sicer možno tudi kratkotrajnejše parkiranje, prihodek v prvih šestih mesecih leta znaša okoli 13.500 evrov, v preteklem celem letu pa so zabeležili slabih 31.000 evrov prihodka.