"Vsak začetek je težak. Najbolj primerno za začetnike je kombinirati hojo in tek. Številni namreč ne zmorejo začeti takoj teči, bodisi zaradi prevelike telesne teže bodisi zaradi dolgotrajne neaktivnosti, zato naj začnejo počasi z ostalimi aktivnostmi, kot so hoja, hitra hoja, hoja v klanec in kolesarjenje. Za začetnike, ki nimate težav s preveliko telesno težo, je, kot rečeno, najučinkovitejši način uvajanja v tek menjavanje teka in hoje. Pri tej kombinaciji boste lahko približno po treh mesecih nepretrgoma tekli 20-30 minut. Ko dosežete ta cilj, poskusite preteči več kot 40 minut in upoštevajte, da treningi več kot trikrat na teden za začetnike niso priporočljivi," svetuje Eufemija Štorga, nekdanja metalka kopja in olimpijka iz Sydneyja.

S tekom je življenje lepše

Nekdanja vrhunska atletinja tekaških copat ni vrgla v kot niti po koncu svoje športne kariere, saj se zaveda, da zmerna tekaška aktivnost izboljšuje kardiovaskularni sistem in koordinacijo telesa, upočasnjuje procese staranja in ima veliko psiholoških učinkov.

"Tek je primeren za vsakogar, med tekom lahko opazujemo naravo in se sproščamo, si izberemo teren, ki nam najbolj ustreza, in prilagodimo tempo svojim zmožnostim. Pred vsakim treningom se je treba ogreti, pri čemer ne smemo pozabiti na razgibalne vaje, in si za tek izbrati primerno okolje, v katerem se dobro počutimo. Izogibati se moramo teku navzdol in trdemu terenu," poudarja Efi, kot jo kličejo prijatelji. Prav zanje in z namenom krepiti športnorekreacijsko udejstvovanje krajanov občine Medvode je ustanovila Športno društvo Efi, ki ponuja številne vadbene programe in z vodeno vadbo k rednemu ukvarjanju s športno rekreacijo usmerja tako predšolske otroke kot odrasle.