Iz tega sledi, da lahko vlada ukaže tobačnim podjetjem, da namesto značilnih škatlic uporabljajo enotno embalažo brez logotipov in le z majhnim napisom znamke in vrste cigaret. Državni tožilec je v svoji izjavi dejal, da bi "brez pogumne vlade, ki se bori proti temu, še vedno verjeli, da tobak ni škodljiv in ne zasvoji". Avstralija je prva država na svetu, ki zahteva za tobačne izdelke "navadno" embalažo.

To pa ni edini predlog vlade. Tu so še omejitve spletnega oglaševanja tobačnih izdelkov, za kampanje proti kajenju pa bodo namenili 85 milijonov dolarjev. Po podatkih svetovne zdravstvene organizacije v enem letu tobak ubije skoraj šest milijonov ljudi po vsem svetu, od tega je deset odstotkov pasivnih kadilcev. Do leta 2030 bi lahko številka narasla na osem milijonov.

Tobačne družbe, med drugim Imperial Tobacco, Philip Morris Limited in British American Tobacco, so akt izpodbijale kot protiustaven. "Vsako podjetje bi v podobnih okoliščinah, ko bi se soočilo z izgubo svoje blagovne znamke v vrednosti več milijard dolarjev, takšen zakon izpodbijalo," je povedala Sonia Stewart in dodala, da se bo s tem ukrepom povečala prodaja cigaret na črnem trgu, za katerega bo Avstralija postala pravi magnet. Podobnega mnenja so tudi pri British American Tobaccu. Imperial Tobacco in PML pa pravita, da boj še zdaleč ni končan.

(Foto: Reuters)