Bollywood išče pravljične kulise

V hindujskih filmih je veliko poudarka tudi na lepih, skorajda pravljičnih lokacijah, zato si bo Naidu na lastno željo ogledal Piran, Maribor, Celje, Ljubljano in alpski svet, medtem ko ga bodo predstavniki agencije popeljali še na Bled, v Logarsko dolino, na Jezersko in Veliko planino. Da so ujele lepe kadre narave, so se bollywoodske ekipe doslej selile po različnih evropskih deželah: navduševale so se predvsem nad Švicarskimi Alpami, Toskano, ki spominja na Goriška brda, ter romantičnim Parizom, medtem ko je Karlovškova prepričana, da v Sloveniji lahko na majhnem območju dobijo vse troje. "Zanje je pomembno, da v kratkem času pridejo od morja do Alp, saj tamkajšnja filmska hiperprodukcija diktira hiter tempo."

Scene, ki so vidne v bollywoodskih filmih, so običajno tudi zaželene turistične destinacije Indijcev. Filmom domače produkcije namreč izražajo občudovanje, zaradi česar se jim tudi naravne kulise, prikazane v njih, zdijo sanjske. Slovenski kraji, ki bodo gostili snemanje, si tako obetajo tudi dobro turistično reklamo, zaradi česar so že na vseh omenjenih destinacijah izrazili pozitiven odziv na morebitno sodelovanje.

Sicer pa so se vezi med Regijsko tiskovno agencijo in bollywoodskimi ustvarjalci spletle pred kakšnim mesecem, ob praznovanju dvajsete obletnice prijateljskih odnosov med Indijo in Slovenijo. Amit Goel, častni konzul Republike Slovenije v Čenaju, je priskrbel kontakt enega izmed agentov, ki po vsem svetu iščejo primerne lokacije za snemanje, prišlo je do izmenjave slikovnega gradiva in nazadnje do dogovora o prihodu filmarjev k nam. Karlovškova poudarja še, da častni konzul zagotavlja, da v Slovenijo prihaja ugledna filmska ekipa, saj se v Indiji mnogi lažno izdajajo za bollywoodske producente.

Kič, akcija in maratonske dolžine

Z besedo Bollywood mnogi zmotno označujejo celotno indijsko kinematografijo, medtem ko v ta predal dejansko sodijo le filmi, nastali v Mumbaju (nekdanjem Bombaju), tamkajšnji Meki sedme umetnosti. Kar pomeni, da izmed 800 do 1000 filmov, ki jih na leto posnamejo v Indiji, Bollywood v kinematografe pošlje "le" med 150 in 200 produkcij.

Tipičen bollywoodski film na platno prestavi preprosto ljubezensko zgodbo, ki jo obdaja veliko glasbe in plesa, zato spominja na muzikal. Za evropske in ameriške razmere so tamkajšnji izdelki maratonsko dolgi, saj so večinoma posneti po strukturi dvojnega trikotnika, kar pomeni, da premorejo dvojni zaplet in razplet. Scenariji se pogosto pišejo v sodelovanju z igralci, nemalokrat se namreč oblikujejo šele tedaj, ko je že izbran glavni igralec. Ker je indijsko občinstvo pretežno slabo izobraženo ali celo nepismeno, je osnovni kriterij uspešnic zabava, ki jo podpira veliko akcije, enostaven humor, pretirano tragični dialogi in hiter razplet. Formula priljubljenih filmov pa se običajno preslika v nadaljnjo produkcijo.

Bollywood prisega še na spektakularne filmske scene in drage igralce, kajti kar 80 odstotkov proračuna je namenjenega zvezdniškim honorarjem ter razkošni scenografiji in kostumografiji. Na drugi strani pa zaslužki niso tako bajni kot v Hollywoodu. Čeprav v Indiji vsak dan v kino zaide okoli 14 milijonov ljudi oziroma štiri milijarde na leto , kar je milijarda več prodanih vstopnic kot od hollywoodskih filmov po celem svetu, izjemno skromne cene tamkajšnjih obiskov kina ne nanesejo vrtoglavih dobičkov.

Če indijsko občinstvo bolj ali manj prisega le na lastno produkcijo, pa je bollywoodski film v zadnjih letih prodrl tudi na Zahod, čeprav mu tu očitajo neprofesionalno izdelavo za nekritičnega gledalca.