Če je ob razglasitvi datuma volitev predsednik državnega zbora Gregor Virant izrazil željo po pozitivnih sporočilih in manjku negativne kampanje, pa se mu je želja uresničila le do neke mere. V preteklih tednih sicer nismo poslušali kandidatov, ki bi kritizirali svoje tekmece, temveč smo spremljali nekdanjega predsednika vlade na delu v tovarni nogavic in asfaltiranju ceste. Včeraj pa se je s svojim protikandidatom Milanom Zverom pomeril tudi v košnji trave.

Pribac: Pahor se obnaša kot popolnoma neznana blagovna znamka

Filozof dr. Igor Pribac je za Dnevnik.si povedal, da se "Pahor obnaša kot se v tržnem komuniciranju obnašajo popolnoma neznane blagovne znamke, za katere velja, da negativno mnenje ne šteje, temveč si želijo zgolj opaznosti." Ob tem se Pribac sprašuje, ali bodo ljudje, ki to kampanjo spremljajo, slednjo tudi pozitivno vrednotili.

"Sam dvomim, da je za nekdanjega predsednika vlade in dolgoletnega predsednika stranke to primeren način nagovarjanja ljudi, saj bo po mojem mnenju velik del ljudi, ki to spremljajo, ocenilo kot pretiravanje oziroma kot nekaj, kar se dogaja samo zato, da bi pritegnil pozornost." Pribac obenem meni, da Pahorjeva najresnejša tekmeca Milan Zver in trenutni predsednik republike dr. Danilo Türk Pahorju s temi prijemi ne bosta sledila, saj so vsi kandidati javnosti zelo dobro znani, tako da ne potrebujejo tovrstnih prijemov za prepoznavnost. Četudi se je Zver s Pahorjem včeraj pomeril v košnji trave, pa Pribac meni, da bo vztrajal pri svojem profilu zadržane javne osebnosti in "ne bo šel tako daleč kot Pahor."

Marta Kos Marko: Pahor je izgubil kompas

Podobno je do tovrstne kampanje kritična tudi trenerka komuniciranja Marta Kos Marko. "To, kar počne Pahor, se mi zdi smešno in nevredno predsednika države. Sicer vemo, da je Pahor populist in si na tak način nabira politične točke, toda vendarle kandidira za najvišjo funkcijo v državi in se mi zdi, kot da je izgubil kompas," je dejala za Dnevnik.si.

Marta Kos Marko sicer priznava, da ima Pahor sposobnosti nastopanja, toda obenem opozarja, da na drugi strani ni dober v vsebini, kar se je tudi pokazalo v času, ko je bil predsednik vlade. Marta Kos Marko tu izpostavlja, da je treba paziti, da se pri kazanju "ljudskosti" ne gre predaleč. "Že pred časom nisem mogla verjeti, da sedanji predsednik republike dela reklamo DJ Umeku pri glasovanju za najboljšega DJa. On je vendar predsednik države in tega ne bi smel narediti." Po mnenju Marte Kos Marko je namreč predsedniška funkcija, četudi šibka v izvršilni veji oblasti, pomembna predvsem z vidika avtoritete, integritete in moralne drže, česar pa to udejstvovanje ne izkazuje.

Tudi glede nadaljne kampanje je skeptična: "Če sodimo po tem, kar smo videli do sedaj, nas v kampanji čaka še precej populizma. Bo pa zanimivo videti, kako se bosta Pahor in Zver, ki sta včeraj kosila travo, obnašala potem v televizijskih soočenjih." Hkrati pa Marta Kos Marko ob tovrstni populistični kampanji opozarja, da "če bomo izbirali predsednika republike na tej osnovi, se nam tudi na tem področju slabo piše."