Kolektiv, ki je za zdaj bolje poznan v tujini kot pri nas, tvorijo dva Dnevnikova fotografa, Jaka Gasar in Luka Cjuha, naš nekdanji fotograf Jaka Adamič, četrti vogal pa podpira Matjaž Rušt. Ob tej priložnosti se je v atriju knjigarne Goga odprla tudi Gasarjeva razstava Iskrica, ki se naslanja na istoimensko rubriko Nedeljskega Dnevnika.
Več časa za lastne poglede
Kvartet prekaljenih fotografov se je oblikoval, da bi nekoliko povzdignil in razširil dokumentarno-reportažno fotografijo, ki je pri nas precej slabo zastopana, združeni pa lahko tudi z manjšim naporom dosežejo prepoznavnost. Kolektiv jim omogoča, da se v prostem času lažje odmaknejo od želja urednikov dnevnih časopisov ter tako ponuja platformo za izražanje lastnih pogledov predvsem na socialna vprašanja iz slovenskega prostora. Njihova spletna stran poleg razstave fotografij prikazuje še intervjuje s svetovno znanimi fotografi, ki delijo poglede na aktualne dogodke, trosijo nasvete, kako naj se fotografi obnašajo v mejnih situacijah, ali razkrivajo tekoče trende. Marca lani so člani sodelovali tudi na enomesečnem mednarodnem projektu fotografskih kolektivov Mapping the Flaneur v angleškem Derbyju, tam razstavljene fotografije pa odtlej krožijo po svetu.
Luka Cjuha se je na sredinem dogodku predstavil s serijama fotografij Življenje na podeželju in Silba, neskončni otok. Cjuha pojasni, da "majhen hrvaški otok v obliki osmice ponuja čudovite podobe za fotografski objektiv, ker se na njem razprostirajo številne makadamske stezice, obdane s kamnitimi ogradami in bujno vegetacijo". Krasi ga še bogata zgodovina brodarstva in morjeplovstva, v sedanjosti pa je usmerjen predvsem v turizem, zaradi česar se v poletnih mesecih na njem nakopiči desetkrat več ljudi kot sicer.
Meseci garanja pred začetkom fotografiranja
Jaka Gasar je premierno razkril sadove projekta Jesenice, na katerem dela od leta 2010, zaobjema pa tematike železarstva, hokeja in muslimanov, ki so pred nekaj dnevi ravno zakorakali v čas ramadana. "Več mesecev nisem naredil niti enega posnetka, saj sem se moral z njimi najprej spoznavati, da so me sprejeli medse in mi dovolili preko podob povedati njihovo zgodbo," o tem, kako težko je prodreti v muslimansko skupnost, razgrne Gasar, ki se je jeseniško vzdušje odločil dokumentirati, ker se mu to mesto zdi nekako pozabljeno, a v resnici skriva vznemirljive zgodbe in mu je zato z razstavo želel postaviti ogledalo. Nadeja se, da bo iz teh podob v prihodnje sestavil tudi knjigo.
Na Fotopubu se je istega dne odstrla tudi njegova razstava Iskrica, ki ponuja izbor 19 fotografij deprivilegiranih otrok ali najstnikov. Fotograf je namreč skoraj 12 let dajal vizualno oporo istoimenski akciji, ki nagovarja bralce, naj darujejo za najmlajše v stiski.
Podobe zbujajo sočutje pri naslovnikih, a ohranjajo dostojanstvo portretiranih, saj ne dramatizirajo, temveč zgolj lovijo realnost. "Razigranih otrok nisem nikoli nagovarjal, naj se nehajo smejati, vendar sem za to razstavo nabral le tiste slike, ki uprizarjajo žalost," pojasni avtor.

Prebivalci otoka Silba si zimske dneve krajšajo z ribolovom, večere pa preživljajo ob kozarcu vina in klepetu. (foto: Luka Cjuha)