"Seveda moramo kot vsa podjetja poslovati z dobičkom, vendar to dosegamo na način, ki zajame interese vseh deležnikov - od delničarjev do celotne družbe in okolja. Podjetje je lahko uspešno le, če je uspešno okolje, v katerem posluje. Skladno z našo rastjo so se bistveno dlje od samih izdelkov in storitev razširile tudi naše zaveze, pogostokrat tudi v okviru naše celotne partnerske mreže, vključno z našimi nepridobitnimi partnerji, s katerimi tesno sodelujemo ter jim zagotavljamo dostop do našega poslovnega znanja, do naše tehnologije in naših virov v podjetju, ki služijo družbam in okolju, v katerem delujemo."

Kako se korporativna družbena odgovornost Microsofta izkazuje v odnosu do sodelavcev in partnerjev?

Naši zaposleni po vsem svetu ženejo naše podjetje naprej in naša odgovornost je, da zanje ustvarjamo dostojno in spoštljivo delovno okolje, ki jih nagrajuje. Zdravje, blagostanje, zadovoljstvo in raznolikost naših zaposlenih so tisto, zaradi česar je Microsoft drugačen in kar nam pomaga pri uspehu. Veliko vlagamo v izobraževanje zaposlenih in njihov karierni razvoj, spodbujamo vključevanje zaposlenih v njihove skupnosti in okolje, v katerem živijo.

83 odstotkov zaposlenih bi priporočilo Microsoft kot podjetje, v katerem je prijetno delati. 92 odstotkov jih meni, da njihovi nadrejeni z njimi ravnajo spoštljivo in dostojanstveno, 91 odstotkov pa, da je Microsoft dober korporativni državljan v njihovi skupnosti in po svetu. Gre za bistveno višje odstotke kot pri primerljivih podjetjih. Partnerstvo je v središču Microsoftovega poslovnega modela.

Ali sodelujete tudi s partnerji, dobavitelji in kupci, ki so družbeno neodgovorni?

Microsoft ima po svetu več deset tisoč dobaviteljev in od njih pričakujemo vzdrževanje visokih standardov družbene odgovornosti, ki se jih držimo tudi mi. Vsa podjetja, ki poslovno sodelujejo z Microsoftom, se morajo strinjati z upoštevanjem našega kodeksa za dobavitelje (t. i. Vendor Code of Conduct), ki podrobno razlaga naša pričakovanja glede etičnih poslovnih in zaposlitvenih praks ter skladnosti z okoljevarstvenimi zahtevami in zahtevami za varnost zaposlenih. Pri nekaterih vrstah dobaviteljev, na primer proizvajalcih strojne opreme blagovne znamke Microsoft, imamo poleg upoštevanja kodeksa za dobavitelje še dodatne zahteve.

Je družbena odgovornost podjetja njegova konkurenčna prednost?

Potrošniki si želijo tudi boljši svet, ne le boljših naprav in tehnologije. Od blagovnih znamk, ki jih podpirajo, pričakujejo večjo družbeno angažiranost in prispevek družbi. Donacije in družbeno odgovorni programi podjetij za zoperstavljanje trenutnim družbenim izzivom niso dovolj. Potrošniki in državljani od podjetij pričakujejo, da bodo služili vsem deležnikom v zameno za njihovo zvestobo, naklonjenost in nakupe. A donosno poslovanje ni dovolj. Biti moramo tudi dober zaposlovalec in pokazati čut za družbeno odgovornost za skupnosti, v katerih poslujemo in živimo.

Kako prenašate sporočilo o pomenu družbeno odgovornega ravnanja Microsofta na svoje zaposlene?

Izredno veliko pozornosti namenjamo etiki in odgovornosti na delovnem mestu. Vsi zaposleni so seznanjeni z zahtevami glede etičnega poslovnega ravnanja, prav tako izvajamo redna izobraževanja o etičnem poslovanju, ki so vključena med delovne obveznosti zaposlenih. Pravilnike imamo vzpostavljene za različna področja, med katere sodijo konflikti interesov, prejemanje daril ali delo izven delovnega časa, finančna integriteta, kar vključuje tako izrabo internih informacij kot tudi druga področja, varovanje osebnih podatkov strank in dobaviteljev ter zaščita intelektualne lastnine. Naše poslovne etične smernice so izredno pomembne, saj odsevajo naš pristop k poslovanju, zaposlenim pa zagotavljamo tudi svetovanje oziroma pomoč pri vprašanjih ali izzivih, s katerimi se srečujejo, ter možnost prijave morebitnih neetičnih praks v podjetju.

Ali je vlaganje v družbeno odgovorne dejavnosti res samo strošek?

Naložbe v družbeno odgovornost niso le dodaten strošek podjetja, temveč so bistvene za njegovo preživetje v vse bolj konkurenčnem poslovnem svetu. Družbena odgovornost je hkrati lahko vir novih priložnosti. Odgovorno upravljanje podjetja je prvi pogoj za sprejetje v družbi in dolgoročni poslovni uspeh. Gre za dolgoročne vložke, ki pa so danes izredno pomembni, saj je povezava med ugledom podjetja in nakupnimi odločitvami strank vse trdnejša.

Več na www.zlatanit.dnevnik.si