»Za štiri predmete na fakulteti sicer potrebuješ pol leta študija, tukaj pa bom v treh tednih za res ugodno ceno na mednarodni poletni šoli poslušala dva predmeta in si pridobila dodatne kreditne točke,« je povedala Jessica Soleimani, ki se je udeležila tudi programa Kako poslovati s Kitajsko in s svojo ekipo predstavila prednosti in morebitne ovire umestitve Medexovih premium izdelkov na kitajski trg, ki ima sicer izjemen potencial. »Verjamem, da sem se prav zaradi tega, ker je šola mednarodna, ker je tudi izvenštudijski program super, naučila še največ prav o ljudeh, državah in njihovih kulturah. To je sicer moja prva poletna šola in sploh si nisem mislila, da bo tako dobro! Veliko se učimo, a se tudi zabavamo. Toplo jo priporočam drugim študentom. Sama se bom zagotovo še udeležila kakšne podobne drugod v Evropi.«

»Izjemna motivacija za izbor Ljubljane je bila to, da gre za poletno šolo, ki jo obiskuje več kot 470 študentov iz 40 držav. Prav ta raznolikost je dodana vrednost in prepričana sem, da smo med seboj stkali prijateljstva za vse življenje,« pove 21-letna Jessica in se ozre proti bodoči pravnici z Maldivov Juni Ahmed, ki je bila navdušena ne le nad Slovenijo, pač pa tudi nad profesorji. »Profesorji so izjemno zahtevni, a so tudi zelo odprti in nam hkrati tudi ves čas pomagajo, kar se mi zdi neprecenljivo. Še posebej, ker smo delali na konkretnih primerih in v nacionalno mešanih skupinah,« je pojasnila Juna, ki sicer študira v Nottinghamu, zaposlitev pa si bo skušala najti v Hongkongu.

Ta predstavlja izziv tudi Julianu Gantnerju, ki je na Dunaju že zaključil študij, a ga Azija tako privlači, da se je brez obotavljanja odpravil za tri tedne v Ljubljano na učenje kitajščine. »Spomladi prihodnje leto se želim zaposliti in dobro se zavedam, da moram zato primerno opremiti svoj CV. Ne dobiš kar tako priložnosti za učenje kitajščine. Ekipa je bila majhna in idealna za intenzivno učenje jezika države, ki je v izjemnem vzponu,« je dejal Julian Gantner, ki je med študijem ekonomije, ki ga že zaključuje s pisanjem diplomske naloge, vsako leto delal v tujini ali se udeleževal izmenjave preko projekta Erasmus.

»Ljubljana me je začarala. Ko sem brskala po Googlu, kje je poletna šola, sploh nisem oklevala. Sploh, ko sem prebrala ocene študentov, ki so se poletne šole že udeležili, saj so program zelo pohvalili. Izjemno pomembno se mi zdi tudi, da so organizatorji uravnotežili čas za študij in čas za zabavo in aktivno preživljanje prostega časa. Druge poletne šole imajo glavni poudarek na učenju in ne tudi na druženju, ki pa se mi zdi izjemno pomembno. Take izkušnje, kot sem jo dobila v Ljubljani, drugod ne bi,« je prepričana Juna Ahmed.

Študenti so se v tri tedne trajajočem programu seznanili s slovensko zgodovino, gospodarskim in političnim sistemom, obiskali so slovenska podjetja ter spoznavali kulturne in naravne lepote Slovenije. Ljubljanska poletna šola je, kot poudarjajo študenti sami, stičišče številnih kultur in mednarodnih perspektiv, kar je izjemna osebna izkušnja. Intenzivni izobraževalni proces poteka namreč v medkulturnih skupinah s poudarkom na skupinskem delu in primerih iz prakse. Študenti bodo ob koncu predavanj opravili izpit, kar jim prinese kreditne točke, ki jih uveljavljajo na svoji matični šoli.

Tudi Luis Humberto Gómez Zacatelco, mehiški študent računovodstva in financ, svojih zadnjih trimesečnih poletnih počitnic, saj zaključuje študij, ni želel preživeti v brezdelju. »Sicer že delam v KPMG in tukaj sem si pridobil še dodatna znanja, ki mi bodo pri delu koristila. A izjemnega pomena se mi zdijo prijateljske vezi, ki smo jih stkali in morebiti kdaj naredimo še kakšen posel skupaj,« je pojasnil Luis, ki opravlja poklic, ki je sicer v Mehiki trenutno izjemno iskan in zato z zaposlitvijo ni imel težav.