Ker nas v Queens, kjer so njegove proge, bolj redko zanese, smo že skorajda slepo verjeli, da v Velikem jabolku potniškega prometa, podobnega ljubljanskemu (seveda pa hitrejšega), sploh ne poznajo, na Q5 pa smo se spomnili z razlogom: kilometre smo nabirali za volanskim obročem štirikolesnika, soimenjaka: audija Q5.

Športni terenec iz Ingolstadta zadnja štiri leta, odkar je zapeljal na cesto, piše zgodbo o uspehu, njegovi starši pa so se odločili, da je čas za manjšo prenovo, tako kozmetično kot tehnično. Kirurgi so svoje delo opravili z namenom, da ga na prvi pogled (drastično) ne spremenijo, a vendarle pomladijo v skladu z duhovno usmeritvijo nemške znamke v letu 2012. Ali prevedeno: Audijevi krogi na maski hladilnika so zasnovani tridimenzionalno, novi so prednji odbijač in odprtine za dovod zraka, številne upravljalne elemente krasijo tanke kromirane obrobe, nove so tri barve notranjosti, številka tri se nanaša tudi na različice usnjenega ali tekstilnega oblazinjenja.

Obhodili ga boste seveda tako hitro kot doslej, saj se je meter znova ustavil pri 4,63 v dolžino in 2,81, ko je govor o medosni razdalji, zato prostorske stiske za kolena in glavo dveh zadaj sedečih ne boste poznali, pa tudi prtljažnik z osnovnimi 540 in povečljivimi 1560 litri lastniku tudi pri večjih in s tovorom zahtevnejših potovanjih ne bo povzročal težav. Kot jih tudi ne motorna konjenica.

Ne bomo naštevali vseh petih (po treh dizlov in dveh bencinarjev), a za vse motorje velja, da imajo do 15 odstotkov nižjo porabo goriva, čeprav imajo glede na dosedanje nekaj konjičkov več. Nekaj posebnega je novi bencinski 2-litrski TFSI (165 kW/225 KM), omeniti velja tudi hibridno različico (skupna moč 180 kW/245 KM), zgodba zase pa je SQ5, prvič kot zmogljivi TDI. Ni treba biti prerok za ugotovitev, da smo prav nanj vrgli oko. Z razlogom: navdušuje! 230 kW (313 KM) bi ob krilih Q5 zlahka dvignilo v zrak, maksimalna hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h, do stotice vas bo pognalo v 5,1 sekunde, za vozno udobje šestvaljnika s pogonom na vsa štiri kolesa skrbi 8-stopenjski samodejni menjalnik, na robu verjetnega pa se nam je zdelo, ko smo na potovalnem računalniku odčitali povprečje porabe vsega 7,4 litra.

Prenovljeni Q5 v Sloveniji pričakujemo septembra, cene se bodo začele pri 36.200 evrih (2,0 TDI 103 kW/143 KM).