Študenti in dijaki bodo deležni subvencij za vozovnice

Novelo zakona o prevozih v cestnem prometu so podprli v vseh koalicijskih poslanskih skupinah, pa tudi v opozicijski SD. Poslanci PS so razpravo obstruirali.

Odslej bodo subvencionirane mesečne vozovnice lahko kupili vsi, ki imajo status dijaka ali študenta in ki stanujejo najmanj pet kilometrov od kraja izobraževanja. Cena subvencionirane vozovnice bo vezana na število kilometrov, in sicer bo za razdalje do 60 kilometrov cena 15 evrov, za razdalje med 60 in 90 kilometrov 30 evrov, za razdalje nad 90 kilometrov pa 50 evrov.

Tisti, ki med izobraževanjem bivajo v kraju izobraževanja, bodo lahko ne glede na relacijo, na kateri potujejo, kupili subvencionirane mesečne vozovnice za največ 10 voženj na mesec. Cena te vozovnice bo 15 evrov.

Za dijake bodo subvencionirani prevozi v obdobju od 1. septembra do 30. junija, za študente pa od 1. oktobra do 31. julija. Ob predstavitvi predloga novele konec junija je bilo izraženo pričakovanje, da bodo prevozniki ponudili možnost, da dijaki in študenti vozovnico uporabljajo tudi v drugih dneh ali med počitnicami, ko imajo obveznosti na šoli oz. fakulteti.

Država bo za subvencioniranje prevoza dijakov in študentov namenila skupno nekaj manj kot 40 milijonov evrov. Kot je ob obravnavi na današnji seji DZ pojasnil minister za infrastrukturo in prostor Zvonko Černač, na ministrstvu za infrastrukturo in prostor z novelo združujejo tudi vsa sredstva, ki so namenjena subvencioniranju javnih prevozov na različnih ministrstvih.

Minister je sicer kot naslednji korak po uvedbi subvencioniranih dijaških in študentskih vozovnic navedel uveljavitev integrirane vozovnice v javnem potniškem prometu.

Nižje globe za manjše prekrške

Z novelo zakona o pravilih cestnega prometa se znižujejo globe za manjše kršitve prometnih pravil, pa tudi odpravljajo težave pri izvajanju sedanjega zakona in dopolnjujejo pristojnosti občinskih redarjev, je v uvodni predstavitvi povedal minister za infrastrukturo in prostor Zvonko Černač.

Poudaril je, da ne spreminjajo vsebin, ki so pomembne z vidika zagotavljanja prometne varnosti, pa tudi ne tistih, ki zagotavljajo varen in nemoten potek prometa. Pri vseh hujših kršitvah prometnih pravil - na primer v primeru vožnje pod vplivom alkohola in ostalih prepovedanih substanc, vožnje v nasprotno smer, velikih prekoračitev hitrosti, pobegov s kraja nesreče - pa globe ostajajo nespremenjene.

Černač je dejal, da so spremembe nujne na nekaterih področjih, kjer se je pokazalo, da obstoječe določbe povzročajo velike težave, pa tudi materialne in socialne posledice posameznikom. Kot enega od takih primerov je minister navedel primer voznikov avtobusov, ki ne morejo več opravljati svojega profesionalnega dela, če so pri njih zabeležili manjše kršitve pravil z drugimi motornimi vozili. Podobno pa je tudi pri voznikih reševalnih, gasilskih in drugih vozil, je še dodal minister.

Kot je navedel, se z novelo uvaja tudi nov pojem prometna nesreča z majhno poškodbo. Pri takšnih nesrečah, kjer gre tudi za manjšo materialno škodo, lahko policist odstopi od ugotavljanja dejstev in zbiranja dokazov pod določenimi pogoji. S tem je omogočeno, da se udeleženci sami sporazumejo, policija pa je razbremenjena dela v številnih manjših primerih.

Novelo zakona o pravilih cestnega prometa je podprlo 48 poslancev, eden pa je bil proti. Podprli so jo koalicijski poslanci, proti predlaganim rešitvami pa so se že v razpravi opredelili v opozicijski SD, medtem ko so poslanci Pozitivne Slovenije razpravo obstruirali.