V zadnjem času je nabiranje vščekov ali po angleško "likes" postala ena izmed glavnih trženjskih dejavnosti mnogih medarodnih korporacij kot tudi manjših podjetij, ki se na trg šele prebijajo. Spletni portal za nalaganje videovsebin YouTube ima denimo 60 milijonov všečkov, Coca-Cola jih je na svoji strani na facebooku zabeležila več kot 45 milijonov, stran pokojnega zvezdniškega pevca Michaela Jacksona je všečkalo več kot 50 milijonov prebivalcev, med tem, ko jih ima stran slovenske pevke Maje Keuc "le" slabih 45 tisoč.

Ko uporabnik pritisne na gumb "Všeč mi je" na določeni strani, se vsebina te strani začne pojavljati na njegovi "časovnici", stran lahko uporabniku pošilja tudi sporočila in opozarja njegove/njene prijatelje na ustvarjeno povezavo. Facebook služi denar tako, da podjetjem zaračunava spletne oglase, ki se nahajajo na družabnem omrežju in uporabnika odpeljejo na njihovo stran. Podjetja za oglaševanje na facebooku porabljajo vedno več sredstev, pri nekaterih tovrstno oglaševanje predstavlja tudi večinski ali celo ves strošek oglaševalske kampanje. O dejanskih zneskih pa, tako podjetja kot Facebook, strogo molčijo.

Lažni profili za nabiranje všečkov

Facebook je v začetku leta objavil podatek, da je izmed 901 milijonov njegovih uporabnikov pet do šest odstotkov lažnih profilov, to pa nanese približno 54 milijonov uprabnikov. Lažne profile uporabljajo podjetja za agresivnejše oglaševanje izdelkov ali storitev, poslužujejo pa se jih tudi zlonamerni hekerji za širjenje nevarnih povezav. Facebook se sicer trudi omejiti število teh profilov, vendar njihovo število še vedno narašča, piše BBC.

Število všečkov še ni dobiček

Strokovnjak za trženje na družabnih omrežjih v eni izmed večjih britanskih podjetji, ki ni želel biti imenovan, je dejal, da postaja vedno bolj skeptičen glede učinkovitosti oglaševanja na omrežju facebook. "Kakršnokoli vlaganje v oglaševanje na facebooku ni prineslo velikih razlik v prihodkih," je povedal. Je pa strokovnjaj zatrdil, da jim je stran na facebooku prinesla večjo povezavo s kupci in omogočila pridobivanje novih informacij na področju tržnih segmentov in povratnih informacij s strani kupcev.