"Ravno olimpijske igre in nogometna svetovna prvenstva so neke vrste poligon za uvajanje novih praks. Mednarodni olimpijski komite je prvi začel sprejemati zelo stroga pravila glede marketinga iz zasede oz. 'ambush marketinga'. Od gostiteljic iger namreč zahteva, da na državni ravni sprejmejo ustrezno zakonodajo na področju marketinga iz zasede," je za Dnevnik.si povedal Bolcar.

Bolcar tako meni, da je predvsem Mednarodni olimpijski komite (MOK) "pri zagotavljanju sponzorske ekskluzivnosti prestopil meje dobrega okusa". "Na zimskih olimpijskih igrah v Vancouvru so morale knjižnjice, v katerih so bile na temo olimpijskih iger organizirane razne otroške delavnice, umakniti vse logotipe podjetij, ki niso bila povezana z igrami,“ je razložil Bolcar.

Priznava sicer, da je "težnja po zaščiti sponzorske ekskluzivnosti povsem razumljiva in tudi upravičena", sporen pa se mu zdi način. Ne verjame, da z njim sponzorji resnično utrjujejo svojo podobo pred potrošniki. Kot primer je izpostavil zahteve, da mora vsak obiskovalec dogodka, ki ima na sebi majico z večjim napisom 'napačnega' podjetja, ta napis prekriti.

Spomnimo - po ogromnem številu pritožb strank, ki si v olimpijskem mestu niso mogle privoščiti nobenega drugega krompirčka razen McDonaldsovega, so gostinci pritisnili na tamkajšnji organizacijski komite. Kot smo poročali že včeraj, je organizacijski komite nato z McDonaldsom dosegel dogovor in uspel preprečiti monopol ameriškega ponudnika hitre prehrane nad krompirčkom.

"McDonald's je pač dobil ekskluzivno pravico do prodaje krompirčka, Londončani pa še vedno lahko skupaj prodajajo 'fish'n chips', tako da recimo, da je v tem primeru volk sit in koza cela," glede aktualnega primera meni Bolcar.

Simboli nezdrave prehrane simbolizirajo športne dogodke

McDonalds, Coca Cola in Heineken se kot eni glavnih sponzorjev prihajajočih olimpijskih iger v Londonu zdijo marsikomu sporni. Simbola nezdrave prehrane McDonalds in Coca Cola ter proizvajalec piva Heineken so pred časom že razburili britanske zdravnike. Spomnimo, Velika Britanija je država, v kateri je odstotek ljudi s prekomerno težo med največjimi na svetu.

Bolcarju se tovrstna sponzorstva ne zdijo sporna. "Vsa ta podjetja želijo biti del olimpijske družine zato, da na ta način pridobijo neko prednost pred svojimi konkurenti na trgu. Nihče izmed navedenih ne spodbuja k prekomernemu uživanju svojih proizvodov. Heiniken na tekmah Lige prvakov oglašuje tudi s sloganom 'Enjoy responsibly' in tako spodbuja k zmernemu uživanju svojih produktov."

"Seveda ne moremo najti smiselne povezave med hitro prehrano, gaziranimi pijačami na eni strani in športom na drugi strani. Vendar se je šport že davno tega oddaljil od 'idealizma' in postal povsem komercialen," je prepričan Bolcar.

Bolj ali manj primerni sponzorji

"Načeloma sicer obstaja razlikovanje med bolj ali manj primernimi sponzorji dogodkov oziroma športnikov. V primerih obeh največjih športnih dogodkov na svetu pa takšnega razlikovanja ni, saj sponzorji praktično stojijo v vrsti. Tukaj lahko svoje pogoje postavljajo organizatorji. Oba dogodka ponujata svojim sponzorjem oziroma partnerjem ogromno izpostavljenost, ki jo lahko slednji z ustrezno sponzorsko aktivacijo še bistveno povečajo oz. nadgradijo,"

Izpostavil pa je glavno razliko med sponzorstvom OI in nogometnega SP - sponzorji olimpijskih iger lahko uporabljajo olimpijske kroge, na olimpijskih prizoriščih pa jih ne boste videli, medtem ko so sponzorji nogometnega prvenstva prisotni tudi z logotipi ob igrišču.