Župani in gospodarstveniki ob 3a razvojni osi so pred kratkim namreč vlado javno pozvali, naj v proračunu za letos in prihodnje leto zagotovi dodatnih 24 milijonov evrov, s čimer bi lahko rekonstrukcijo 120 let stare kočevske proge končali po prvotnem načrtu, torej prihodnje leto. Kot enega glavnih argumentov so navedli, da bi se lahko na kočevsko železnico prerazporedil del denarja, ki je bil predviden za drugi tir proti Kopru in ki se zdaj ne bo porabil.

S tem bi pravzaprav aktualna vlada zgolj vrnila, kar je vzela. Pahorjeva vlada je namreč denar že zagotovila in županom izrecno obljubila, da se bodo prvi potniki do Kočevja lahko peljali že v začetku leta 2014, Janševa vlada pa je denarni sveženj prepolovila in za letos obljubila le obnovo železnice do Ribnice.

Ministrstvo dosedanje dogovore postavilo na glavo

A Prebilič in drugi župani ribniško-kočevske regije so bili nad odgovorom ministrstva za infrastrukturo in prostor šokirani. Ne le, da dodatnega denarja za obnovo železnice ministrstvo ne namerava odobriti, temveč po besedah kočevskega župana visi v zraku celo dokončanje proge do leta 2014. "Pa ne morejo tako delati! Najprej samovoljno spremenijo rok za dokončanje del, potem pa se še požvižgajo na vse časovne okvirje. Rekli so namreč, da bodo obnovo izpeljali le v primeru, če se bo našel denar. Očitno je, da nas imajo za norca," je povedal Prebilič.

Dejal je še, da so na ministrstvu pravzaprav vse dosedanje dogovore postavili na glavo, saj časovni okvirji pri nobenem projektu očitno ne obstajajo več. "Tako je glede železnice kot tudi glede predvidenih cestnih ukrepov, vključno z obvoznico Škofljica. Po novem naj bi tudi obvoznico umestili v prostor do marca prihodnje leto, če jim bo to pač uspelo. To ni resno. To je poniževanje vseh županov in prebivalcev v tej regiji, zato smo enotni pri odločitvi, da bomo 3. septembra zapirali ceste proti Kočevju," je pribil Prebilič.

SŽ zainteresirane za takojšnjo vzpostavitev prometa

Edina možnost, ki bi preprečila zapiranje cest proti Kočevju, je zato po navedbah županov ob 3a razvojni osi, da se - poleg umestitve škofljiške obvoznice v prostor do konca leta - rekonstrukcija kočevske železnice nadaljuje brez prestanka, tako da bo prihodnje leto končana in da se bodo prvi potniki po njej zapeljali že v začetku leta 2014. "Zahtevamo pisno zagotovilo pristojnega ministra, da se bo to res zgodilo v določenih časovnih okvirjih," je potrdil župan občine Ig Janez Cimperman.

Po zagotovilih Slovenskih železnic (SŽ) ima odsek železniške proge vso potrebno projektno dokumentacijo, zato je mogoče z obnovitvenimi deli nadaljevati takoj. Hkrati se SŽ kot upravljalec železniškega omrežja že zdaj pogovarjajo o takojšnji vzpostavitvi tako potniškega kot tovornega prometa na tej relaciji, saj bi bila po njihovem mnenju proga rentabilna.