Tudi zato, ker manjših odklonov v ostrini vida, ki so še v zakonskih mejah, ni smiselno za vsako ceno korigirati, saj očala, ki izboljšajo ostrino vida na primer le za 0,9 do 1,0, voznika lahko bolj motijo kot pa mu koristijo. A veliko je tudi voznikov, ki zaradi dobrega vida vozniško dovoljenje dobijo za daljše obdobje, na primer do 80. leta starosti (pri tem ne gre mešati dolžine veljavnosti vozniškega dovoljenja in veljavnosti dokumenta), vmes pa se jim vid poslabša.

Preberite tudi:

Težava je lahko pri tistih, ki imajo očala le za vožnjo

Pomemben tudi osebni zdravnik

Za omenjene je tako zagotovo zelo pomembno, da čutijo toliko odgovornosti do sebe in drugih udeležencev v prometu, da v primeru najmanjšega suma opravijo ustrezen pregled. Ali kot pravijo na policiji: "Vedno obstaja splošen apel, da je vsak dolžan skrbeti za lastno varnost. Ker so v prometu ogroženi tudi drugi, so zakonsko določene možnosti, s pomočjo katerih lahko določeni subjekti posameznega voznika napotijo na kontrolni zdravstveni pregled. Pomembno vlogo ima tu osebni zdravnik, ki lahko ugotavlja poslabšanje zdravstvenega stanja, ki vpliva na varno vožnjo, in predlaga kontrolni pregled. Pod določenimi pogoji lahko to stori tudi policija, ki kontrolni zdravstveni pregled za voznika predlaga upravni enoti. Pogoji so določeni v 78. in 70. členu zakona o voznikih." Res pa je tudi, da nekateri vozniki slabšanja vida sami ne opazijo, zlasti če se ostrina vida slabša postopoma. V teh primerih šele pregled pri specialistu medicine dela v okviru zdravniškega pregleda za podaljšanje vozniškega dovoljenja razkrije, da voznik ne izpolnjuje zakonsko predpisanih pogojev glede vida za vožnjo motornega vozila. "S tem v zvezi bi bilo za večjo varnost seveda smiselno, da se zakonsko omeji veljavnost vozniškega dovoljenja za vse udeležence v prometu, ne glede na začetno zdravstveno stanje," pravi naša sogovornica (pogovor spodaj) Neva Marušič.

Pomembna je koda

Sicer še zdaleč ne toliko, kot zaradi varnosti same, je pomembno sredstva za korekcijo vida uporabljati tudi zaradi tega, ker lahko voznika vse skupaj udari po žepu. Na policiji pravijo, da ob rednem delu preverjajo tudi, ali vozniki uporabljajo pripomočke za vožnjo, ki so vpisani v vozniškem dovoljenju. Globa za neuporabo pa je 200 evrov. V letu 2011 so policisti tako oglobili 199 voznikov, ki niso uporabljali ustreznih pripomočkov. Ob tem ni nepomembno dodati, da je voznik, ki ima v vozniškem dovoljenju zapisano kodo, ki dovoljuje izključno vožnjo z očali, v prekršku, če vozi z lečami in mora prav tako plačati omenjeno kazen. Kako pa je z udeležbo takšnih voznikov v prometnih nesrečah? "Podatkov ne vodimo na tak način, zato vam takega mnenja ne moremo posredovati," so nam odgovorili s policije.