Avstrija je danes začela izvajati uredbo tamkajšnjega pristojnega ministrstva, po kateri je promet skozi predor za vozila, težja od 7,5 tone, prepovedan ob sobotah od vključno 23. junija do vključno 1. septembra med 5. in 12. uro.

Predsednik sekcije za promet pri Obrtni zbornici Slovenije Andrej Klobasa je danes za STA povedal, da je minister za infrastrukturo in prostor Zvonko Černač dal Družbi za avtoceste v RS (Durs) navodilo, da na obvestilnih zaslonih nad avtocesto ne sme objaviti prepovedi vožnje v Avstrijo, da pa je Dars danes ob 5. uri to kljub temu storil.

Po njegovih besedah je avstrijska stran med 8. in 9. uro skozi predor spuščala vsa tovorna vozila, med 9. in 12. uro pa le tovornjake s hitro pokvarljivim blagom.

Dars: Objavili smo le obvestilo

Dars zanika, da bi prepovedal promet. Kot so STA povedali na Darsu, so na obvestilnih zaslonih le objavili obvestilo o prepovedi prometa za tovorna vozila nad 7,5 tone v Avstriji.

Darsu so pri avstrijskem upravljavcu avtocest Asfinag povedali, da so prepoved prometa za tovorna vozila za predor Karavanke v Avstriji izvedli med 5. in 12. uro in pri tem niso beležili nobenih težav.

Prometno-informacijski center, kot so povedali za STA, težav v prometu zaradi zapore predora ni beležil. Po navedbah Klobase je pred predorom počakalo okoli 100 tovornih vozil, ki pa so stala na tamkajšnjem bencinskem servisu.

Dars je v četrtek na svoji spletni strani objavil obvestilo, da je avstrijsko ministrstvo sprejelo uredbo, po kateri ob sobotah od 23. junija do 1. septembra med 5. in 12. uro velja prepoved vožnje skozi predor v obe smeri.

Avtoprevozniki zahtevajo razrešitev nadzornikov Darsa in Duhovnikove

"Avstrijska uredba v Sloveniji ne velja," odgovarja Klobasa. Od ministra bodo zahtevali razrešitev vseh nadzornikov Darsa in predsednice uprave Mateje Duhovnik.

Na Darsu trdijo, da niso ravnali samovoljno. Ministrstvo jim je v četrtek poslalo odločbo glede omejitev prometa v predoru Karavanke v času povečanih prometnih obremenitev, ki določa, da se promet začasno omeji tako, da se zagotovi nadzorovano in sistematično prehajanje tovornih vozil nad 7,5 tone, tako da njihovo število naenkrat v smeri Avstrije ne ogroža prometne varnosti, ter da se hitrost v predoru zniža z 80 na 60 kilometrov na uro, ko je vseh vozil v predoru v eni smeri več kot 300.